Mitä teen:Äiti ja iskä ei suostu ostamaan koiraa, koaka niillä on ehkä pahoja muistoja kun meillä oli koira joka puri muita/minua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 11:36

Sinulla ei sitten ole muita vaihtoehtoja, kuin odottaa, että olet tarpeeksi vanha huolehtimaan itse koirastasi kokonaan. Voithan lyöttäytyä koiraihmisten kaveriksi ja auttaa heitä koiran hoidossa. Koirasitterit ovat myös haluttuja koiraperheissä, hakeudu sellaisille kursseille. 4 H-kerhoilla on muistaakseni tällaista toimintaa.
Koira ei ole pelkästään ihana lemmikki, siinä on paljon huolta ja murhettakin, lääkärikäynnit tulevat kalliiksi, jos koiralle tulee joku pysyvämpikin sairaus.
Minulla on mäyräkoira, josta en tiennyt, että se sairastaa perinnöllistä kuivasilmäisyyttä. Kaikenlaisilla lääkkeillä ja useilla lääkärikäynneillä yritimme sen ongelmaa poistaa, mutta se on jäänyt pysyväksi. Nyt, kun se on kahdeksanvuotias, se on kerran leikattu pahanlaatuisten nisäkasvainten vuoksi, lisäksi sillä on todettu sydänvika, johon ei vielä toistaiseksi ole aloitettu lääkehoitoa. Mutta nyt syksyllä vien sen uudestaan lääkäriin sydänultraan. Todennäköisesti annan sille lopetuspiikin, jos joudusn sitä lääkitsemään lääkkeillä.
Siis koirasta on paljon huolta ja murhetta, niin ihana kun se onkin parhaimmillaan. Ehkä vanhempasi haluavat suojella sinua kaikelta síltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 11:47

Koiraa ei osteta hetken mielijohteesta. Sinun täytyy myös hoitaa koiraasi, eli syöttää, ulkoiluttaa, leikkiä ja kouluttaa sitä. Kouluttamattomasta koirasta tulee helposti vihainen ja epäsiisti, joka tekee tarpeensa sisälle. Olet ehkä liian pieni kouluttamaan koiraasi, tai sitten äitisi on katsonut, että et ehdi tehdä sitä kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 11:51

niin olen hurjattan kanssa samaa mieltä, että odotta , kunnes itse olet niin vanha , etkä asu enään vanhemmillasi,niin silloin voit ostaa oman koiran , mutta voisitkos käydä ulkoiluttamassa , jonkin tutun koiraa esim. päivisin, minulla oli nuorena naapurissa sellainen pieni suloinen pepi koira , jota sain taluttaa niin usein kuin viitsin ja sain käydä sen kanssa myöskin leikimässä , meilläkään ei olut silloin omaa koiraa ja tuo pepi oli sitten sen korvaava koira...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.08.2009 - 11:53

Koirat ovat herkkiä eläimiä joita pitää hoitaa ja helliä. Ja rakastaa kuin perheenjäsentä.
Valitettavasti vanhemmat tietävät hieman enemmän ja siksi eivät mielellään sitä koiraa anna ottaa. He varmasti pelkäävät että sinulle tai sille toiselle sattuu taas, jos se uusi koirakin vaikka puree.
Malta odottaa, kyllä sinä vielä joskus oman koiran saat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 12:02

Samaa mieltä kanssasi:koirat ovat ihania samoin kissat,mutta valtava vastuu eläimistä moneksi,moneksi vuodeksi.Ehkä vanhempasi käyttävät tekosyynä,mutta tarkoitus on hyvä.Eläimen kaikesta hyvinvoinnista on pidettävä huolta,terveenä ja sairaana,ravintoa ja koulutusta on annettava.
Muut ovatkin jo kertoneet samat jutut,mutta voithan tosiaan ulkoiluttaa naapurien tai koiraringin koiria.Luulisin,että niitä on jokapuolella.Hurjatta jo vinkkasi 4H-toimintaa.Pistä vaikka rappuihin tai ilmoitustaululle ilmoituksia.Huomattavasti helpompi tapa päästä koirien kanssa touhuamaan,kuin oman koiran hankinta.Tulevaisuudessa,kun sulla on ikää tarpeeksi ja tosi motivoitunut olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 12:19

Voithan paijailla ystävies/tuttaviesi koiria.Tai,jos lähelläsi on löytöeläin talo,käy ihailemassa niitä siellä.Ottavat töihin myös vapaaehtoistyöntekijöitä.Esim.tunti pari päivässä,jos opiskelee tai on työelämässä muualla riittänee.Voit katsella myös paikallisesta lehdestä,tarvitsisiko joku koiralleen ulkoiluttajaa.Siitä saa pienen korvauksenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2009 - 12:29

Koirasta on hirveän suuri vastuu ja huolehtiminen. Sinä et varmaan vielä ikäsi puolesta jaksa olla jatkuvasti koiraa ulkoiluttamassa, ruokkimassa ja hoitamassa. Ja se kouluttaminen vaatii kaikkein eniten työtä alussa. Kouluttamalla saadaan kilttejä tai ilkeitä koiria. Ja sinä et ehkä vielä osaa sitä koulutushommaa kun ei sitä kaikki aikuisetkaan hallitse. Odottele vielä muutama vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:20

Hei
Minä olin 10v. kun olisin tahtonut koiran
Isäni ei antanut hankkia
sanoi et kerrostaloon ei koiraa tuoda
nyttemmin olen ollut tyytyväinen isän päätökseen
hoidin nuorempana naapurin koiria
ja sitä on jatkunut aikuis iälle
aina on joku menossa johonkin
minne koiraa ei voi viedä
siispä minä saan olla hoitajana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 15:54

hankit koiran sit ku oot vanha ja asut yksin

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.08.2009 - 21:45

ododtat rauhassa että muutat omillesi, sitten ainakin saat koiran jos vain haluat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 22:56

Kyllä lapset aina koiria haluavat..mutta niintä koirista on suuri vastuu..Niitä pitää ulkoiluttaa,syöttää ja rakastaa..Usein sitten kun lapsi saa koiran vanhemmat ulkoiluttavat..ja huolehtivat koiran..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.08.2009 - 00:52

Koska koira tulee perheenjäseneksi taloon, vanhempiesi sanalla on paljonkin painoarvoa, koska he joutuvat olemaan koiran kanssa tekemisissä silti vaikka sinä sen hoitaisitkin. Koira laumaeläimenä vaistoaa kaiken epävarmuuden käsittelyssä yms. jolloin ne saattavat ottaa johtopaikan ihmisiltä.
Hanki paljon kokemusta koirista, käy koirakerhoissa ja tuttavien luona missä on koiria. Opettele nyt hoitamaan ensin teoriassa koiraa oikein, muista että vastaan voi tulla ongelmatilanteitakin, jolloin vanhemmiten osaat korjata ne.
Valitettavasti vieläkin on paljon perheitä, joissa koiraa kohdellaan väärin tahattomasti, koska niihin ei ole perehdytty tarpeeksi: Syötetään jatkuvasti makupaloja, ei lenkkeilytetä tarpeeksi, aiheutetaan koiralle tressiä, ei ymmärretä eri kiputiloja, annetaan koiralle koko ajan vääriä sanattomia viestejä, yms, yms.
Näihin kaikkiin ongelmiin voit valmistautua nyt, kun sinulla ei ole vielä koiraa.