Käytätkö tuulipukua ? Olet vihdoinkin muodikas !

Tuulipuku on vihdoin muodikas!

Suomalaiset, tällä hetkellä saatamme olla maailman trendikkäin kansa! Kaiken lisäksi olemme kenties tietämättämme olleet aikaamme edellä jo vuosikymmenien ajan.

Paljon parjatut, junttikansan suosimat kahisevat tuulipuvut ja lököttävät verkkariasut ovat nimittäin maailmalla nyt kuuminta katumuotia. Itse popin jumalatar Madonnakin pukeutuu usein vapaa-ajallaan urheilullisiin vaatteisiin.

Vapaa-ajan asujen voittokulku alkoi, kun Adi Dassler aloitti Adidas-urheiluvaatteiden valmistamisen tasan 60 vuotta sitten. Hänen perässään seurasivat Puma, Nike ja suomalainen Karhu. Vuosien saatossa urheiluvaatemerkit ovat laajentaneet mallistojaan lähemmäs jokapäiväistä käyttömuotia, ja nykyisin urheilukentiltä tutut merkit ovat voimakkaasti esillä trendikkäässä katumuodissa.

Susanne Salo, Helsingin Sanomat

Avainsanat: tuulipuku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2009 - 10:17

tuo tuulipuku on katsos karavaanarin kansallispuku joten olen ollut muodikas jo monenkymmenen vuoden ajan.. :).. tietämättäni ja minä kun olen aina luulut , et en ole muodikas, kas nyt pitääkin ajatusmaailmaa muuttaa... kiitos tiedosta.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.08.2009 - 10:18

Ihanaa, nyt voin kaivaa kaapista esille ne kaksikymmentä vuotta vanhat tuulipuvut. Jeee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.08.2009 - 10:20

Ainahan minä olen ollut muodikas. Se mistä minä pidän on sen sesongin muotia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 10:20

Kahinapukua käytän kun lähden kahisemaan sauvojen kanssa tai jos kovin tuulista fillarilla liikkuessa,mutta niin muodikkaana mua ei saa kaupungin keskustaan kuin kilon paloina,ei!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 10:24

En käytä, kun just siitä kahinasta en tykkää. Verkkaripukua käytän ja muutenkin olen enempi sellainen vapaasti rentoihin vaatteisiin pukeutuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 11:14

En ole ikinä käyttänyt, en ole muotitietoinen niin en ala nytkään käyttämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 12:13

On mulla periaatteessa kumpparit sekä tuulipuku mut äiti on pöllässy molemmat joten oikeesti ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:28

En käytä, en ole sitä "kansallisvaatetta" koskaan omistanut enkä tule hankkimaan vastaisuudessakaan. Ei sovi minulle, on rumin asu mitä ajatella saattaa. En ole siis muodikas!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 13:54

En. Olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
fg
Vastattu: 27.08.2009 - 14:21

Tuulipukua käytän silloin jos olen lähdössä oikeasti ulkoilemaan sellaisiin olosuhteisiin, että tuulipuku on paras vaihtoehto enkä esim. kauppareissulle.
(mutta kävelysauvoja ei ole enkä hanki, ei sovi tyyliin ja muutenkin liian kevyttä liikunnaksi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 15:55

jos meen kävelylle niin joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 16:19

käytän tilanteissa joissa se on tarkoituksenmukaisin vaate, muodikkuudesta (ja estetiikasta) viis veisaan tässä yhteydessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.08.2009 - 21:46

En käytä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2009 - 23:02

Kyllä kytän lenkkeillessä..se on mkava rento päällä..on 2 tuulipukua olemassa..ja kyllä pyörräilessä syksyllä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2009 - 18:31

En todellakaan käytä. Siitä yksinkertaisesta syystä, että en viitsi ostaa uutta. Olen paisunut tuulipukukokojeni ohi.Kyllä näillä joustavilla farkuilla ja hyvillä kengilläkin voi lenkkeillä.