Onko joku napsulainen ollut Vilnassa lähiaikoina eli keväällä tai kesällä?

Ollaan menossa lokauun alkupuolella, kiinnostaisi tietää miten paljon vuoden kulttuurikaupunkius näkyi siellä.
Mahtava kaupunki... suosittelen, viime vuonna oltiin myös lokakuun alussa, jäi pakollisia nähtävyyksiä näkemättä ajan puuteen vuoksi. Tunnelma kaupungissa on loistava!

Lisätty: 26.08.2009 - 08:28

Luen valperin matkakertomuksen, kiitos tiedosta.
Vilnaa ei todellakaan tarvitse vierastaa, on Baltian maista ehdoton ykkönen positiivisessa mielessä. Minä vierastan Latviaa ja Viroa...
Täytyy kyllä olla lailla kultuurista, arkkitehtuurista ym. kiinnostunut kun Vilnaan menee ja kaikille shoppailijoillehan se paratiisi! Merkkiliikkeitä vaikka kuinka eikä ole piraattia.

Lisätty: 26.08.2009 - 13:23

Matvei kertoi siankorvista, se on erikoisuus...mieheni oli työmatkall asiellä toukokuussa ja oli Aula-ravintolan terassilla syönyt mm. niitä, tuli jonkin tilltugg-yhdistelmän mukana pöytään (eli pikkunaposteltavan).Itse ne kyllä niihin koskisi mutta ihan hauska juttu sinällään.

Avainsanat: 2009 kulttuuripääkaupunki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 16:12

Vilnassa on tullut käytyä viisi-kuusi kertaa viimeksikuluneiden kolmen vuoden aikana, osittain töitä, osittain lomia. Viimeksi (ei varmasti jäänyt viimeiseksi) olin siellä toukokuun alkupuolella, siitä reissusta pikku raporttia löytyy linkistä:

rajavartija.blogspot.com/200...lnaan.html

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 14:56

En ole siellä koskaan käynyt, mutta kovasti tekisi mieli joskus mennä. Hyvää matkaa, Ahmat12.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 16:30

Jotenkin mie vierastan Vilnaa..en ole käynyt eikä ole kiinnostanut, mutta pitäisi käydä, että tietäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 16:43

En oo ikinä ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 13:20

Ihan äskettäin en ole Vilnassa käynyt, mutta kuitenkin yhteensä ehkä noin 30 kertaa työmatkalla ja muutaman kerran ihan vaan viikonloppumatkalla vaimon kanssa.
Koskaan ei ole ollut ongelmia esim. rikollisten jai huijareiden kanssa. Nähtävää on suht. paljon melko pienellä alueella. Vähän kaupungin ulkopuolella on valtava tori nimeltään Gariūnai jossa myydään ihan kaikkea; ruokaa, vaatteita, koruja, kelloja, jalkineita, mattoja, tilpehööriä ihan kaikenlaista. Sen torin sanotaan olevan Euroopan suurin (siis liettualaiset sanovat). Ja onhan se aika iso; 120 hehtaaria ja 50 000 asiakasta/päivä. Valtatien toisella puolen myydään käytettyjä autoja.
Ruokapuolelta mainittakoon erilaiset perunaruoat ja erikoisuutena siankorvat. Siankorvia voi tilata ravintoloissa savustettuna ja ainakin keitettynä. Se keitetty, veltto valjun näköinen, ehkä vielä vähän karvainenkin siankorva ei ihan helposti uppoa...