Tunnistatko lintuja niiden laulutyylistä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 07:24

ihan muutamia vain, aika noloa myöntää, kun asun täällä keskellä lintujen ääniä, mutta joskos niitäkin pikkuhiljaa opin tuntemaan..toivoo ex kaupunkilainen...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2009 - 06:02

variksen ja talitintin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 07:32

suunnilleen sama homma kuin taitavalla... en ole mikään lintu-expertti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 07:40

Joitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 08:18

Variksen, harakan, talitiaisen ja käen kukunnan tunnistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 08:26

Kaikki sanovat itse nimensä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 08:38

Kyllä minä muutamia lintuja laulusta tunnistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 08:53

Hyvin heikosti tunnen lintuja yleensäkään, vaikka isäni oli jonkinlainen "lintu- ja luontoekspertti".

Minulle sattui pieni lukivirhe, luin ensin kysymyksesi näin: "Tunnistatko HINDUJA niiden laulutyylistä?" ;=))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 09:29

itse asiassa aika monta noin 20

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2009 - 09:49

En ole oppinut koskaan tunnistamaan. Talitintin osasin ennen, mutta nykyään sekin laulaa murteella joten siitäkään en ole ihan varma. Titipä hyvinnii tyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 09:50

varis,harakka ja korppi,uutena tuli lapissa kaakkuri tutuksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 10:05

no en

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.08.2009 - 13:58

joitai juu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 16:18

en muuta kuin räkättirastaan harakan ja variksen ja käen:(, no huuhkajan ja ruisrääkän myös..ja kurjen, ja joutsenen, höh löytyyhän niitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.08.2009 - 17:21

Ehkä kymmenkunta ääntä tunnistan. En ole ikinä laskenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 17:40

en kyllä tunnista kun en tahdo tunnistaa niitä edes ulkomuodostakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 21:52

Erotan peipposen pajulinnusta, joutsenen kurjesta, kaulushaikaran rantojen jätkästä, luulen tuntevani myös kuhankeittäjän vihellyksen, tiltaltti on tuttu jo lapsuudesta, talitianen on tietenkin tityy-lintu eikä titityy, niinkuin laulussa lauletaan. Haukka kiljuu, ja silkkiuikku piipittää. Onhan noita tullut tutuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2009 - 22:23

Valitettavasti en,en ole niin musikaalinen tietty tutut raakkujat ja kuikka,kaakkuri,mutta varsinaiset laulajat menee sekaisin.Mulle riittää tuntemattomien laulajien ihastelu,keväällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2009 - 04:39

Pari kertaa olen epäillyt että pihallamme on ollut harakka,
täyttä varmuutta asiaan en ole kuitenkaan saanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.09.2009 - 10:16

tottakai. jos son oikeen viskin polttaman äänen kuulonen son luultavasti korppikotka.. ja ne muut äänet on kai satakielen syytä.. se osaa nimittäin sadan linnun äänet :)