Tänään alkaa Ramadan, muslimien pyhä kuukausi. Onko kenellä henk.kohtaista kokemusta tästä, esim. matkan tai muun merkeissä?

Itse olen elänyt kolme Ramadanin aikaa arabimaassa ja sinällään oli ihan mielenkiintoinen kokemus. Ei ehkä ole kaikille turisteille niitä helpompia aikoja matkustaa silloin, mutta nykyisin niissä maissa kaikki palvelut pelaavat matkailijoille. Pikkuisen oli erilaista -90 luvun alussa.

Avainsanat: ramadan paasto matka turisti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2009 - 16:06

Alkoiko se jo tänään? eikös sen pitäny alkaa huomenna..
No jokatapauksessa on kyllä henk.koht kokemuksia. Turkissa ainakin tasan kello 18.00 kumahti kovaääninen kongi, joka sitten tarkoitti että saa aterioida. ++ muuta.
Mieheni myös nyt parina vuonna "viettänyt" ramadania, muttei se minuun mitenkään vaikuta. En nyt kuitenkaan ihan nenän eteen mene päivällä juomapullojen ja herkkujen kanssa :D
Normaalia kunnioitusta, samalla tavalla miten hän kunnioittaa minun tai meidän joulua ja pässiäistä =)
Luulo ei aina ole tiedon väärtti. Ennenkuin muuten tiesin sen miksi muslimit aterioivat vaan auringon laskun jälkeen ramadanina, luulin että sen takia ettei allah näe.. Mieheni repesi melkein kahtia naurusta kun kuuli luuloni :D

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2009 - 10:33

en itse ole ollut, mutta kaverini oli ja sanoi, et ei mitään puuttunut, mitä ei ois tarvinnut.. kyllähän hekin rahaa tarvitsee ja mistäs sitä paremmin saa, kuin turisteilta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 10:34

Ei ole sellaisesta kokemusta,kunen ole ikinä käynyt missään kaukomailla,mutta usko vain,et näinkin voi elää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 10:35

Olen ollut Tunisiassa Ramadanin päättymisen päivinä, silloin oli kaikenlaista sekamelskaa aukiolojen ja muiden häslinkien kanssa, mutta sen seuraaminen oli pelkästään mielenkiintoista. Minun muslimituttavani on tullut Suomeen ramadanin ajaksi. Ei ole niin kuumaa, että olisi vaikeaa olla juomatta, mutta toisaalta taas syömisen voi aloittaa vasta illalla auringonlaskun jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 12:09

ei ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.08.2009 - 13:31

Itselläni ei ole kokemuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 14:42

Eräällä kurssikaverini oli muslimi ja vietti ramadaa:valosaan aikaan ei syödä jne!?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2009 - 15:28

Ei ole kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 11:12

ei oo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2009 - 13:56

Ei ole kokemusta kun en käy arabimaissa.