Mihin nesteeseen teette lettutaikinan?

Olen joskus saanut syödäkseni sellaisia jotka oli tehty johonkin kirkkaaseen limpsaan, en vain muista mitä se oli, mutta letut olivat älyttömän hyviä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 00:59

Teen harvemmin lettuja ja silloinkin valmispakkauksista, joihin lisätään maito.
Thaimaassa saa makeita lettuja, jotka tehdään kookosmaitoon. Niitä jäin kaipaamaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Pitääkin maistaa seuraavalla kerralla kun menen Thaimaaseen paikallisia lettuja. Varmasti ovat hyviä, niinkuin kaikki muukin siellä. Tuota valmislettutaikinaa olen minäkin kokeillut ja ihan hyviä niistä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 22:17

vissyveteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:20

Maitoon oon ihan perinteisesti tehny.Aionpa heti huomenna kokeilla vissyyn!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:25

veteen olen aina tehnyt, täytys joskus maitoon tehdä. olen niin huono lettumaakari että litran taikinasta ne kaksi viimeistä paistettavaa lettua onnistuu, kaikki muu on kuin kokkelia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:31

Maitoon, muitakin on kokeiltu mutta esim. veteen tehtynä on varsin mautonta. Voihan joukkoon laittaa vaikka omenaraastetta niin saa eri variaatioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:35

Jos teen suolasiin ruokiin lettui, niin vissyy ja makiaan niin maitoon, limust en oo kuullu, ois kiva kuulla??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 23:26

Punaseen maitoon :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 23:27

ykköspilsneriin, silloin harvemmin kun lettuja paistelen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 00:24

Maitoon tai juustomaitoon. Vichyä en ole käyttänyt, mutta kuullut kyllä sitäkin käytettävän ja hyvääkin kuulemma tulee. Täytyy joskus kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 01:06

MAitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 03:30

Verilettuihin käytän vissyä mikä antaa niile kuohkeutta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 06:41

Maitoon minä aina olen tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 07:06

maitoon ja lisään vähän joukkoon kivennäisvettä, tulee rapsakoita lätäreitä niin.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 08:10

Maidon ja vissyn sekoitukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 09:39

Maitoon teen, jauhot vetäytymään puoleksi tunniksi ennen munien laittoa. Teen harvoin lettuja, ne ovat minusta vähän siellä 'roskaruoan' puolella. Mutta hyviä kyllä, siksi en niitä teekään, koska syön sitten taas niitä liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 11:03

mä laitan noihin mun amerikan pannukakkuihin vettä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 13:30

minäpä olen tehnyt lettutaikinan myös ihan veteen. ja hyvää on tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 12:56

maito, vesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 15:07

Maitoon teen, jos joskus joudun syystä tai toisesta lettuja tekemään. Olen kuullut että vishy auttaa siihen, että tulee niitä pitsireunaisia lettuja.