Onko siulla tänä syksynä rapujuhlat ? ( tai onko kutsuttu vieraaksi rapujuhliin )

Lisätty: 19.08.2009 - 19:53

En ole koskaan ollut rapujuhlissa. Nyt meidät on kutsuttu syyskuun toisena viikonloppuna. Jos ottas vaan ne napsut...

Avainsanat: rapu rallaa rapu rapu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2009 - 14:09

Yrityksemme toimitusjohtajan luona pidettään aina syksyllä iloiset rapujuhlat.
Ne alkavat laululla:
Helan går!
- snapsit kaadetaan kurkkuun
Helan går
sjung hoppfalleri fallerallala,
- snapsit kaadetaan kurkkuun, syödään rapuja
helan går
sjung hoppfallerallala.
- snapsit kaadetaan kurkkuun, syödään rapuja
Och den som inte helan tar
han heller inte halvan får.
- snapsit kaadetaan kurkkuun, syödään rapuja
Helan går!
Sjung hoppfallerallalej!
- snapsit kaadetaan kurkkuun, syödään rapuja
Tätä toistetaan aina alusta niin kauan kuin snapsia ja rapuja riittää, tai osallistujat pysyvät pöydän ääressä.

TAI SITTEN NÄIN

Toivottu vieras
(niille jotka eivät halua laulaa)

Kolme koputusta pöytään, jonka jälkeen koputtaja
ilmoittaa seurueelle: Sisään!
Tämän jälkeen snapsit kaadetaan kurkkuun. Syödään rapuja.

Tätä toistetaan niin kauan kuin snapsia ja rapuja riittää, tai osallistujat pysyvät pöydän ääressä.

Joskus syntyy sellaisia sekakuoroja, joissa toiset laulavat ja toiset koputtavat pöydän alle, mutta silloin pitää olla tarkkana ettei mene rituaalit sekaisin......vaikka ei se kauheasti lopputulokseen vaikutakkaan......... sillä aamulla kukaan ei kuitenkaan muista yhtään mitään, vaan kaikki heräävät pöydän alta yhdessä rapulaisten kanssa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2009 - 19:35

vakiobileet,
joka vuosi elokuun viimeisenä viikonloppuna,
jonkinlaiset kesäkauden päättäjäiset tutulla porukalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 19:36

Ei ole rapujuhlia enkä syö rapuja. Kivat niille kellä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 19:55

En pidä ravuista eikä kukaan ole edes kutsunut rapujuhliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2009 - 20:03

Ei tuonut isäntä kuningasrapua kalareissultaan, nyt piti jäädä vain näppejä nuolemaan.
Mutta söin minä tänään kalapihvejä. Taisi olla saarioisen, eikä maistuneet sitten yhtään miltään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:07

En järjestä itse, mutta yksillä rapujuhlilla olin. En tykkää ravuista joten söin vain yhden,onneksi oli muutakin ruokaa tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 20:47

Ylihuomenna, perjantaina on meilla rapujuhlat. Tulee Keski-Euroopasta vieraita, jotka "vaativat", että minä järjestän rapujuhlat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 21:02

29 päivä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 21:08

Tietynlainen tekniikkalaji tuo rapujen syönti, opettele alkeet ennen kuin sinne menet.
Yhdestä ravusta saat syötävää yleensä noin viiden sentin kolikon verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 21:33

Ei ole tiedossa.Katkarapuja kaupasta voin ostaa ja juhlia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:05

meille on ilmoitettu et olisi rapujuhlat
mut en odota paljon
kun viime vuonna ne meni ohi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 23:33

Voi,itse en ole koskaan järjestänyt moisia enkä myöskään koskaan ole saanut kutsua.
Haluaisin kyllä kovasti osallistua tunnelmallisiin rapujuhliin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.08.2009 - 01:10

yksi kutsu olisi ollut isoihin rapujuhliin mutten päässyt kun laivalla olin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 01:54

Ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 06:27

Mieheni kanssa olemme ilman juhlia niitä syöneet, minä enemmän, mieheni mielestä liian vaivalloista syömistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 08:30

en ole ollut rapujuhlissa enkä ole itse voinut koskaan rapuja elävänä keittää, enkä ole rapujuhliin innoissani menossakaan..mutta meitin otolla ja onnilla on kyllä katkarapu juhlat joka viikko , he saavat katkiksia kerran viikossa palkkioksi , kun ovat niin ihania ... kisuleita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 09:07

Eilen illalla olivat tämän kesän viidennet rapujuhlat. Olemme aina itse vieneet ravut noihin juhliimme, välillä järjestämme ne itse, välillä viemme vain ne ravut, niinkuin eilenkin. Emme edes jaksaneet syödä kaikkia rapuja. Olimme tuossa naapurissa, siinä asuu kesäisin kaksi eläkeläiskollegaa, joiden kanssa oli kiva muistella menneitä työelämän aikoja. Ja sen verran aikuisia ihmisiä ovat olleet kaikki rapujuhlijat, että snapseista ja muista juomista huolimatta ei olla koskaan menty ryyppäämisen puolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 14:44

Maalla olimme isäntävuorossa viime syksynä, nyt on eräs naapuripariskunta. Joka vuosi on rapukestit. Meillä toki vain alkuruokana on rapuja, koska ne onnistuneet juhlat ja kokoontuminen "maistuu" paremmalta kuin ravut! meillä on ensi lauantaina nuo kestit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2009 - 13:07

ei oo juhliaa , mutta tänän kyllä syön niitää .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.08.2009 - 14:35

En pidä rapukutsuja eikä ole kutsuttu niihin. Eikä kiehdo koko ravut. Saavat hienommat syödä niitä.