Että pääsis lukemaan luokanopettajaks, tarviiko ENSIN käydä ihan kunnon lukio vai riittääkkö yhdistelmä?

Lisätty: 15.08.2009 - 23:38

Siis meinaan nyt sitä, että tarviiko sinne opettajakorkeeseen/yliopistoon, mistä sitten valmistutaankaan opettajaks käydä ihan kunnon lukio, vai voiko käydä yhdistelmän, josta sais myöskin lakin?

Lisätty: 16.08.2009 - 10:36

Siis pätevöittääkö yhdistelmätutkinnon lukio-opinnot pääsemään yliopistoon tai opettajakorkeeseen?

Avainsanat: luokanopettajaksi yhdistelmätutkinto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.08.2009 - 23:03

Ehkäpä tuolta löydät haluamaasi tietoa:
www.opekorkeahaku.fi/opehaku/hakemus
www.koulutusnetti.fi/?path=k...utusoppaat

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.08.2009 - 21:24

En oikein löytänyt tietoa, mutta ei tuosta lukion käynnistä ja valkolakista ainakaan haittaa ole. Olettaisin että mitä parempi koulupohja sitä helpommin pääsee jatkamaan. Mutta tämä on vain minun arvaukseni, joku taatusti tietää asiasta enemmän. Napsussa tiettävästi on myös opettajia, joten kunhan näkevät kyssärisi, niin vastaavat varmasti mikä peruskoulutus tarvitaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 21:46

Veli on opettaja.
Kävi lukion ja ei mitään muuta, pula pätevistä on sitä luokkaa että pelkkä lukio riittää ainakin ala-asteelle opettamaan useimmassa paikassa. Ilman lukiota on turha haaveilla ope duunista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 21:54

Kyllä pelkkä lukio todella riittää..niinkuin chumba sanoi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2009 - 23:43

Kannatta suorittaa kunnon tutkinnot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 00:45

tietenkin olisi parempi käydä lukio, mutta jos sinne vaikuttaa vaan yo-todistus ja pääsykoe, niin sillon luulis, ettei tarvis käydä lukiota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 09:09

Hei, nyt en ymmärrä yhtään mitään (ei ihan eka erta)
Mutta:
- Eivät kai Chumba ja Liisukka tosissaan ole sitä mieltä, että PELKKÄ yliopilastutkinto pätevöittää opettajaksi?
-Ssatu taas sanoo, että yo-todistuksen voi saada ilman lukiota?(kai sen jollakin keinolla voikin, minä vain ihmettelen)

Mirvamoi - katsele vaikka noista Palisanterin antamista linkeistä, niin saat ehkä oikeampaa tietoa.