Oletko nähnyt selkounta ?

Selkouni tarkoittaa unta, jota nähdessään unennäkijä tietää näkevänsä unta ja pystyy jossain määrin vaikuttamaan unen kulkuun.

Avainsanat: kategoria sitä sun tätä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 20:51

Kyllä olen nähnyt unta, jonka aikana olen tajunnut näkeväni unta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 20:25

Joskus unessa tiedän, että tämä onkin unta, joten käyttäydyn sitten unien suomalla hulvattomuudella, lennän, lasken putouksia ja kaikkea muuta hauskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:33

Näen itse asiassa aika usein selkounia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:43

viime yönä näin , että korvasta tuli jotain tahmea nestettä ja heräsin tai en nyt tiedä heräsinkös, mutta ainakin itse luulin et olin hereillä , kokeilin korvaa ja se oli tahmea, aamulla kun oikein heräsin menin katsomaan peilin eteen et mitä sieltä valuu , ei valunut mitään ja oli ihan kuiva korva...mitän tuokin enustaa ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:49

olen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:59

en uskalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2009 - 21:04

Katselen uniani niin innolla etten tajua ympäristöstä mitään. Oikeasti en ole havainnut ainakaan näkeväni selkounia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 21:08

Joskus olen unessa kyllä tajunnut ja sanonutkin, että tämä on vain unta. Mutta unen kulkuun en ole vaikuttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.08.2009 - 22:34

Olen nähnyt. Ne on aika ovelan tuntuisia. Tosiaan voi itse vaikuttaa näkemäänsä, ja kuulee oman äänensä, kun jotain mutisee siinä unessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 00:35

Elämäni on selkounta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 01:16

Useimmiten jos näen unta, olen tietoinen, että se on unta, enkä haluaisi herätä.
Usein tiedän senkin, että kohta jokin herättää ja sitten harmittaa.
Unen kulkuun en kyllä kykene vaikuttamaan, vaikka joskus haluaisinkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 01:56

Viimeaikoina olen nähnyt todentuntuisia unia. Jotkut ovat olleet niin hyviä, että en viitsisi niistä arkeen edes herätä, mutta kun on pakko. Sitten heräämisen jälkeen yritän, jos on vielä aikaa, jatkaa unta, mutta se ei onnistu enää ja koko päivä on pilalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:06

Kyllä, harvoin tosin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 02:36

Yleeensä uneni ovat sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 11:26

Näen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 18:20

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2009 - 14:03

ooj

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2009 - 20:43

Muutaman kerran mutta siitä on jo vuosia, muistaakseni se oli sellainen välähdys kesken unen että "ei ole totta, vaan unta". Siis tosiaan unessa tajusi sen että on unessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2009 - 08:27

En oikestaan ole nähnyt sellaista. Ainakaan ei tule nyt mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2009 - 00:02

en. sekounta sitäkin enemmän.