Kun olet kotonasi yksin, mitä ääniä kuulet ? Enkä tarkoita mitään yliluonnollisia 'sisäisiä' kieltoja ja käskyjä, vaan muita ääniä

kuten kellon tikitystä, traktorin, junan lentokoneen, radion, lapsen, kissan, koiran, naapurin tai muun sellaisen luonnolisen äänen kuulemista. Minä kuulen ainoastaan kellon nasutuksen ja tietokoneen hurinan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2009 - 02:43

Vain kellon tikitys. Jos ikkuna olisi auki, nyt kuulisin myös katolta solisevan vasisateen.

Aamulla kuulen, mikäli ikkuna on auki, hevosten vaativan hirnumisen: Ruokaa!

Aikoinaan meillä kuultiin myös kukon kieuntaa sekä aasin hihkumista. Nykyään eläimiä on vähemmän.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 18:45

Meillä kun on tämä 80 vuotias hirsitalo , niin pakkasilla , ja kun lämmityksen päälle laitamme niin kuuluu pieniä paukahduksia , talo kääntää kylkeä , ja kattopaneelit hakevat talviasennon kun hieman irtoavat pontista, kesällä paneelit ovat oikeassa asennossa, kellon tikityksen kuulen ja toisinaan kun kissa kuorsaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 18:46

lentokoneen ääniä muutaman kerran päivässä , linnut jotain ääniäpäästelee , tuulenhuminaa .. täällä niin hiljaista jotta omatkin ajatukset kuulen...ja tietty nuo kaks poikakissaa antaa välillä komentoa, et pöperöä pöytään ja äkkiä... nytkun miehenikin on työssä, niin ei kuulu hänenkään puhettaan, sitäkään vähää enään... oikein tarkkaan kuuntelen niin ulkona kuulen jonkin mootorin käyvän... joskus kun lähtee nuo pienlentokoneet kiiton tuolta muutaman kilsan päästä., niitä on sinne pellon laitaan 3 ilmestynyt en tiedä ovatkos vaan tän kesän, kun ei siinä ole ainakaan kunon kiitotietä.....autonääniä silloin tällöin .. kun tulee muihin taloihion 4 taloon haaraantuu tiet , tuolta meitin pikkutieltä, niistä kuuluu auton ääniä joskus...

Lisätty: 12.08.2009 - 18:48

niin nämä äänet ulkona ollessa , mutta sisälle ei kuulu kuin lentokoneen lento, joka lentää muutaman kesrran ylitsemme päivässä... liekö helsinki-turku kone en varma...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 19:01

liikenne,naapurit,piipaa,juna,lentokone,lasten kirkuminen.muuten on todella rauhallista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 19:36

Tällä hetkellä pesukone hurisee/lorottelee, telkusta trömsöötä kakkoselt kuuluu, kissa tuos marisoo/maukuu, jotta haluis ulos hihnaan....jatkan tätä koht, kun en tie mitää kuuluu oikeesti kun toi pesukone lakkaa surraamast:)

Lisätty: 12.08.2009 - 21:41

Nyt kuuluu paremmin kun kone lakkas käymästä, eli näitten lisäks kuuluu; jääkaapin hurina, samoin tään koneen, taustalta autojen etäinen moottorin ääni, aamusel taas sit niin hiljast, et lintujen laulut päällimmäisenä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 19:39

Just nyt tietsikka hurisee, sade ropisee ja Tiltu kissa kehrää jalan juuressa =))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:39

Tänään on sade ropissu ja lentokoneet menee aivan talomme yli, sekä hälytys ajoneuvot soittavat sireeniä vuorokaudet ympäri!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:41

Sateen ropinaa, telkkarin ääntä, kellon raksutusta..sellasta hiljaista, autojen ääniäkin jonkun verran. Siis juuri nyt nämä äänet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 20:51

jos ei mitään ole päällä/ auki, niin en kuule välttämättä mitään. Kello on patterikello ym.. siis silkkaa hiljaisuutta ja tuulen huminaa, jos sellainen on

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2009 - 21:01

Koirien räksytystä, liikenteen melua, lasten hälyä. Mopojen pörinää, naapurin ruohonleikkurin puksutusta, välillä omankin. Sekä sisällä koiran tuhinaa ja radion tai television ääni. Pesukoneiden ääntä ja saunan kytkimen raksutusta. Kellot tikittää tietysti (jos olen muistanut vaihtaa patterit.)
Ja suhinaa. Kun tämä hiipivä hölmäys kuljeksii sukkasillaan. Ja rappusten narinaa.
Ompa meillä äänekäs talo!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 21:02

Ohiajavan auton ääniä tuon tuostakin, usein pesukoneen/tiskikoneen äänen, yleensä myös radio/cd/tv pitää omaa meteliään. Niin ja tietysti seinäkellon tikitys. Toisinaan myös naapurista kuuluu ihmisten ääniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 21:11

Lasten huutoa pihalta,alakerran naapurin koiran haukuntaa ja heidän oven narinaa,kissani ravitusta ja joskus myös mouuu...yleensä tulee ekaks tuo mouuu ja sit kauhee ravitus kynnet sutien.Radio on koko ajan päällä (paitsi sillo ku katon telkkaria) ni sielt tulee kans jotai mölinää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 21:36

Lentokoneet lentävät meidän ylitse kentälle/kentältä muutaman kerran päivässä. Autot ajavat läheisellä tiellä, moottoriveneiden ääniä kuuluu, nyt kuuluu naapurista rumpujen ääntä, joku naapuri kävi postilaatikolla. Naapurin koira haukkuu... Saunan kytkin raksuttaa, pattereista kuuluu silloin tällöin joku naps...Seinäkellokin tikittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.08.2009 - 22:03

Lentokoneen ja helikopterin ääniä. Naapurin oven pamaus. Penskojen kiljuntaa, jonkun kitaran rämpytystä naapuritalosta. Sisällä kuuluu jääkaapin ja pakastimen hurinat, tietsikan hurina, telkkarin höpinät, kissan nauku, seinäkellon tikitys, omassa korvassa jumpsutus. Johan tuossa on niin paljon ääniä, ettei voi kovin hiljaista sanoa olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 00:39

Joskus sade ropisee ja luonto huokailee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:09

Koneen hurinan, kissojen maukumisen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 08:28

Kellon tikitystä. Hmm.. liikenteen ääniä tottakai. Ja toisella puolella tietä ne rakentaa taloa, että sieltä meteliä riittää. Kahvinpannun lorina. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 11:22

Tällä hetkellä sateen ropinaa, ja koiran haukuntaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2009 - 14:43

Radion tai tv:n, tai kirjan sivujen selauksen ääniä ja näiden lisäksi aina ääniä joita Maikki the Murjottaja aiheuttaa :-)