Montako kertaa ulkoilutat koiraa päivässä? lenkkien kesto?

mikäli sinulla on koira?! =)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 00:00

Koira löytyy ja lenkillä käymme väh. 4 kertaa päivässä.Yksi lenkeistä on pidempi eli noin tunnin verran ulkoillaan.Muuten noin 15-20 minuutin pätkiä.Monesti kuitenkin tehdään paljon ylimääräisiä reissuja jonne koiran otamme mukaan .Esim. jos lapsi lähtee rullaluistelmaan niin minä ja koira lähdemme lenkille messiin :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.08.2009 - 00:01

En kertaakaan lenkillä. Poikakoirani on tottunut siihen ettemme lenkkeille. Aamu- ja iltapisut hoitaa ihan itse. Ja kun minä oleskelen pihalla, touhuaa poika omiaan sen aikaa seuranani. Tämä on meidän ohjelmamme päivisin ja poika on tottunut siihen. Usein on ulko-ovella odottelemassa josko mentäisiin sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 00:27

Henk.kohtaista koiraa mulla ei juuri ole,mutta pojanpoika vieraisilla toisinaan ja pikkupentuna vietti mulla paljon aikaansa eli osallistuin kasvattamiseenkin.
Nyt ei boitsu ole enää pieni eikä nuori,vaan 10v.pitkäkarvainen saksanpaimenkoira.Sitä mukaa on lenkit lyhentyneet ja loukkaantuneen polven takia ulkoilemme mieluummin useasti ja lyhyitä lenkkejä.
Takana on ne ajat,kun repussa eväät ja menox,samoilimme lähiseudulla tuntikausia ja dynamiittia löytyi.
Edelleen on Arttu-poika urhea,reipas ja yrittää,mutta kun saa tarpeekseen pistää peffan maahan ja siinä venttaillaan seuraavaa siirtoa.
Itsellä on toisinaan surullinen olo,kun tuntuu kuin eiliseltä ne retket,mutta se on pakko peittää,sillä koira sen kuudennella vaistolla kyllä tunnistaa.Pelkään sitä päivää,kun tulee luopumisen aika,vaikka...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 01:15

Koira tarvitsee kolme kertaa päivässä vähintään viidentoistaminuutin lenkin, siitä olen lähtenyt ja ylärajaa ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 08:14

En välttämättä hoida koiraamme yksin, mutta pääsääntöisesti kolme ulkoilua päivitttäin. Ensin aamulenkki n. 15 - 25 min, sitten päivälenkki 15 - 25 min ja illalla vähän pidempi 30 -60 min. Satunnaisesti, esim. viikonloppuisin tietysti myös pidempiä lenkkejä ilman suunniteltua aikataulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2009 - 17:24

Asumme paikassa, jossa koira voi ulkoilla ihan itsekseen. Eilen olimme tiluksilla, ja siellä se saalisti koko sen ajan kun olimme töissä. Lähtiessämme saimme vielä odottaa tovin, kunnes ikäneiti löntysteli auton luo. Ei olisi vielä kerennyt toimiltaan, mitä lie puuhannut. Siis mäyris.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.08.2009 - 02:24

Ulkoilutin neljä kertaa päivässä. Lenkkien kesto 30 minuutista 3 tuntiin.