Sienet tunnistava sienikamera?

Metsään jää paljon poimimattomia sieniä kun niitä ei tunnista.
Otettaisiin kuva sienestä, laite miettisi vähän aikaa, ja tulostaisi sitten kaikki tiedot sienestä. Kätevää ainakin minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2009 - 10:39

loistava idis , aletaankos heti suunnitteleen ja haetaan apurahoja, eutukea, ym avustuksia , sitten vain voitot melkein puoliksi, minulle 30 % ja sinul 70% kun olet niinkuis idean äiti.. :)

Kysyjän kommentti

Kiitos. tehdään niin. No noista prosenteista voidaan vielä neuvotella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2009 - 21:15

Siitä vain patenttia hakemaan!
Taitaisivat sienet jäädä minulta silti metsään mätänemään.
Idea on kyllä hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 21:16

ne harvat kerrat kun olen ollut sienimetsässä mulla oli anoppi mukana ....

(jos olis ollut kamera olisin voinut kuvata kuinka se nuuski ja maisteli tuntemattomia sieniä)

nykyään en enää voi käydä sienessä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 21:23

Anopin sijasta sienikoira,halvempi ja hiljaisempi;luulisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 21:32

Ideana hyvä, mutta toteutus huono. Sienissä on niin paljon lähes samannäköisiä, että tunnistus pelkän kuvan perusteella on lähes mahdotonta. Kuvia pitäisi ottaa useampia eri suunnasta ja lakin alustasta aina sienen kantaan asti. Monet sienistä muistuttavat nuorena ollessaan hyvin paljon toisiaan. Joskus sieni on myös halkaistava ja vähäviisaan anopilla maistatettava ja nuuskituttava. Maasto eli kasvuympäristö on otetaava myös huomioon. Huonot ja matoiset sienet on hylättävä. Minusta koira tai sika olisi parempi vaihtoehto sienestykseen. Tryffelikoiria ja sikoja on koulutettu iät ja ajat sienestykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.08.2009 - 21:34

Se olisi tosi helppoa, mutta kun sellaista ei ole vielä, niin kerään vaan sellaisia jotka varmasti tunnen ja tiedän syötäviksi. Jos ei tunne sientä, voi sen ottaa mukaan, ja tarkistaa kotona sienikirjasta tai netin sienisivuilta. Helppoa kuin heinän teko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.08.2009 - 23:25

Hyvä ideahan tuo on. Tosin koneet ovat aina koneita ja niissä riskinsä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 13:23

Osta pieni ja kätevä sienikirja