Koti-Martta-kysely: Onko teillä tapana vaihtaa huonekasvien mullat vuosittain ?

Minä en viitsi, lisään vain päälle uutte multaa, jos aina sitäkään. Ovat kasvaneet huonosta hoidosta huolimatta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 11.08.2009 - 12:59

Ei ollenkaan tapana, silloin kun innostus siihen keväällä riittää - ja se riittää harvoin.

Kysyjän kommentti

Huonekasvit ovat kyllä kauniita, mutta on niistä vaivaakin. Minä onnistun aina tappamaan lopulta kaikki huonekasvini, no, enhän edes hoida niitä !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.08.2009 - 10:49

Kova yritys tehdä mylläys kahdesti vuodessa,mutta kevätpuoleen se on jäänyt,edes.Sitkeitä sissejä,koska kasvavat kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 10:50

noin teen minäkin, myöskin laitan ravinnetikkuja sinne multaan..joten kyllä ne vaan kasvaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 12:17

Kerran vuodessa alkukeväästä vaihdan. turha niitä juuria on jatkuvasti rikkoa ja ennen kasvukautta kun vaihtaa niin hyvin menee. Lannoitan kasveja oikeastaan vain kasvukaudella, mutta sekin on kasvinvalinta kysymys. Monet karumpiin oloihin tottuneet kasvit kuten traakkipuut tulevat hyvin toimeen harvemmallakin mullan vaihdolla oikein hyvin ja isoilta kasveilta voi käytännön syistä olla helpompaa vaihtaa vain osa mullasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 12:39

En vaihda kokonaan vaan otan ainoastaan osan multaa pois ja lisään uutta multaa. Jos pitää vaihtaa kasvi isompaan ruukkuunn, silloin menee lähes kaikki mullat vaihtoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.08.2009 - 12:56

Kyllä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 15:41

Kyllä joihinkin vaihdan mutta,vanhempiin kukkiin väin päällys mullan.Nyt vaihdoin kun laitoin kukkia isompiin ruukkuihin. Tänään sain anopiltani kylässä käydessä 3 kukkaa istutin ne heti uuteen multaan ja ruukkuihin kasvamaan. kun hän oli juurruttanut ne minulle valmiiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 19:50

mulla ei ole mitään asiaa koskea huonekasveihin ja mikäli olen oikein havainnut sivusta katsoessani niin ei meilläkään niitä multia ihan joka vuosi vaihdella ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2009 - 22:19

Kyllä täällä vuoden välein vaihdetaan tai lisätään,
riippuu vähän kasvin kunnosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:15

En tiedä, itse en ainakaan koskaan ole moista hommaa tehnyt.