Napsut,nyt tarvitsen yhden sanan/merkityksen ranskaksi-jäätynyt olkapää;nivelkapselin tulehdus/adhesiivinen kapsuliitti...

kategoria:medisiinari-language
Kiitos napsut!

Avainsanat: jäätynyt olkapää 1.ranskaksi t.2.latinaksi(kin)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 14:57

Adhesiivinen kapsuliitti, jäätynyt olkapää ja frozen shoulder .
épaule congelée, ranskaksi
glacialis umerus humerus, latinaksi

käännöksen oikeellisuudesta ei havaintoa

Lisätty: 10.08.2009 - 14:59

"Jäätynyt olkanivel, adhesiivinen kapsuliitti, frozen shoulder on yleisin keski-ikäisillä naisilla. Provosoivana tekijänä voi olla pitkittynyt olkanivelen käyttämättömyys esimerkiksi trauman tai sydäninfarktin yhteydessä. Useimmiten vaiva syntyy kuitenkin itsestään ilman ilmeistä syytä tai aivan vähäisen vamman jälkeen."
www.terveyskirjasto.fi/terve...i=dlk00698

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 14:46

katsoitkos tuota sanaa tohtori.net tai jokin muu lääkärisivusto, on niin vaikea tuo taudinnimityksen sana kieli , jot latina ja ranska on minulle kuin hepreaa... en nyt voi muullatapaa neuvoa, mut eikös noista löydy ainakin latinaksi uskoisin...toivoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.08.2009 - 14:54

Auttaisiko sanakirja.

Lähteet:
www.sanakirja.org

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 15:23

Minun edesmennyt kriminalpolizei setänikään ei voi auttaa. Siellä poliisisissa eräs mies kertoi opiskelvansa latinaa. Hämpä kysymään mitä tarkoittaa patelaveska?
Tämä oppinut aprikoi että se kuuluu imeväisten heimoon ja toisilla oli hauskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:32

Taisit jo saadakin apua.