X
Kysytty: 10.08.2009 - 13:18

Mikä on voimakkain väri? Mikä tulee seuraavaksi jne.

Avainsanat: värit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 13:23

Punainen on ihmisen silmän kautta näköhermoon kaikkein voimakkaimman ärsykkeen antava väri.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2009 - 13:30

Sanoisin punainen ja perässä sininen?!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 13:36

Pienimmän toistoalueen sisältävällä sRGB-profiililla on saatu aikaan voimakkain punaisen sävy. Selityksenä on se, että kyseisen punaisen arvo on suuri, jolloin sille annetaan sopivan kylläinen arvo pienitoistoalaisessa väriprofiilissa. Jpeg-tiedostossa, jonka värisyvyys on 8-bittistä, kuvapisteiden kylläisyysarvojen vaihteluväli on 0 - 225. Käytettäessä 16-bittistä värisyvyyttä, kylläisyysarvojen vaihteluväli on 0 - 65 535, eli säätövaraa on merkittävästi enemmän. Neonvärin lisääminen kuvaan antaa sille enemmän näkyvyyttä, mikä vaikuttaa silmään kaikkein voimakkaimmin ja erottuu esim.netissä käytettynä selkeimmin.

Lähteet:
Itse tehnyt mm.PhotoShopilla kuvien editointia nettimainoksiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.08.2009 - 13:40

Violetti, oranssi, vihreä... ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 14:18

Punainen näkyi heti silmissä :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 14:39

sanoisin ihan itselleni keltainen antaa niin paljon positiivistä virtaa ja oransi ois sitten , myöskin huomio värinä hyvä, mutta myöskin minun lempivärejä ainakin näin sykyisin.. :)

Lähteet:
ihan oma mieltymys

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:29

Punainen ja musta ovat mielestäni voimakkaita värejä.

Tässä linkissä ihan mielenkiintoista asiaa väreistä

www.mtv3.fi/helmi/kuudesaist...otta-varit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 16:33

Oranssi,punainen, Fuksia,petrooli ynnä muut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.08.2009 - 17:58

Kaikki neonvärit ovat voimakkaita. Tulen ihan pahoinvoivaksi niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 19:23

Punainen ja musta ovat voimakkaita värejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 19:46

Punainen on hälytysväri. Uskoisin, että sanonta 'näkee punaista' tulee juuri siitä, että kaikki on mahdollisimman ärsyttävää. Olen asunut toistakymmentä vuotta asunnossa, johon paistoi sisään punainen isokokoinen mainosvalo. Että se ärsytti. Nyt sitä väriä ei enää siinä ole. Tilalla on keltainen ja se on paljon pehmeämpi silmälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2009 - 23:04

Punainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.08.2009 - 23:47

Punainennn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2009 - 15:34

Pakko kai minunkin uskoa, että punainen se on.