Kenestähän voisi tulla Suomen Dr Phil? sellaista kaivattais, vai onko meillä jo mutten oo huomannu?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.06.2008 - 09:04

Kyllähän Suomen TV:ssä on ollut psykologi-vetoisia ohjelmia kautta aikain, ainakin Pehr Charpantierin (testaame teidät) ajoista alkaen. Tuorein tapaus taitaa olla Ilona Rauhala.

En ole tämäntyyppisten ohjelmien varsinainen fani, jonkun verran kuitenkin katsellut. Käsitykseni mukaan näiden kotimaisten ohjelmien formaatti ja aihepiiri on järjestään ollut aika kaponen ja tiukasti rajattu, se on pitänyt suosion (=katsojaluvut) kohtuullisina eikä niistä ole muodostunut 'ikuisuussarjoja' ja kokokansan puheenaiheita.

Tuskinpa on kyse siitä etteikö Suomesta löytyisi yhtä karismaattisia psykologeja (ja yhtä asiantuntevia taustaryhmiä) kuin Dr.Phil.

Dr. Phil on sellainen kokomailman parannusohjelma (ongelma kuin ongelma, kunhan nostattaa tunnetta, jokaiselle jotakin) ja tehty Amerikan resursseilla. (sitäkin olen katsellut vain muutaman jakson)

Mielestäni oikea kysymys onkin, tarvitaanko (halutaanko oikeasti) tällaisen formaatin kotimaista ohjelmaa ja valmiita uhraamaan riittävästi kunnolla tekemisen aiheuttamiin kustannuksiin.

Lähteet:
lonkalta vetäisty mielipide

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2008 - 23:05

Onhan Suomessakin ikioma tv-psykologi, julkkikseksi noussut Ilona Rauhala. Hän tulee nyt ensimmäisenä mieleen kotimaista vertailukohtaa etsittäessä.

Lisätietoa ohjelmasta täältä:
yle.fi/tv1/ilonarauhala.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2008 - 03:35

Ehdottomasti Ben Furmann. Ilona Rauhala on liian imelä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2008 - 08:54

Varmasti Tohtori Tolonen,vaikka asuukin talvet Fueringolassa,mutta kesät Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.07.2008 - 19:31

antti liikkanen tietenki "suppea tietämys kaikista alaoista"