Kuinka pitkäksi aikaa uskaltaisitte jättää sisäkissan kotiin jos ruokaa ja juomaa on riittävästi kuten ulostepaikkakin siivottu?

Pelkää autossa omassa häkissään kuten vaunussakin ajon aikana.Poliiseilta kysytty saako olla vaunussa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.08.2009 - 02:44

Nyt kysyit vaikean kysymyksen. Kissat ovat arvaamattomia. Joku voi ruveta nukkumaan päivät pitkät odotellen isäntäväkeä takaisin ja joku taas voi pikkuisen muuttaa sisustustasi huoneissa uuteen uskoon.

Löytäisitkö jonkun, joka kävisi katsomassa kissaa päivittäin? Tai ota vaan kissa mukaan ja kuuntele sen mouruntaa häkissä kärsivällisesti. Kerran minulta pääsi autoa pelkäävä kissa karkuun metsätaipaleella ja siellähän sitten odoteltiin , että kissa suvaitsee saapua takaisin.

Naapurit lähtivät matkalle ja ottivat yhden koiran ja yhden kissan mukaansa. Minä lupasin hoitaa kotiin jätettyä kissaa. Kissalla oli ruokapaikka meidän kuistilla ja omassa pihassaan.

Kissa söi kuin uhalla valtavia annoksia ja makasi keinussa reporankana loppupäivän. Siitä mitä se öisin harrasti ei minulle kerrottu..

varsinaiseen kysymykseesi vastaan, että paria päivää pitempään en antaisi kissani olla yksin kodissani.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.08.2009 - 01:54

Koska kissa on sataprosenttinen lihansyöjä, parasta ravintoa on tuore liha. Jos hiiret eivät juokse asunnossasi valtoimenaan, anna katillesi vaikka jauhelihaa. Joka päivä ei kuitenkaan käy flaksi hiirien kanssa ja evästä täytyy metsämiehellä aina repussaan olla. Mirreillä on suhteellisen pieni mahalaukku eikä se pysty syömään kerralla suuria määriä. Lisäksi paastoaminen on kissalle vaarallista. Maksa ja munuaiset voivat sanoa sopimuksen irti jo vuorokauden jälkeen, joten katti pyrkii luonnostaan syömään useita pieniä aterioita päivässä. Suolan saanti on tärkeätä, mutta sitä ei saa olla liikaa, ettei kattisi juo itseään hengiltä. Aikuiselle kissalle riittää ruokinta pari kertaa päivässä, varsinkin jos raksubaari on koko ajan auki. Ruokajuomana kissalla on vesi.........harvaa kissaa kun on nähty juoksemassa laitumella lehmien perässä maitoa saadakseen. Varsinkin raksukissoille on tärkeää juoda riittävästi, jotta vältytään esim. virtsakiviltä. Kissa juo normaalioloissa n. 1dl vettä per päivä per kissakilo. Jos juotat katillesi kivennäisvettä pulloista, muista avata pullot valmiiksi ja kaataa vesi astiaan. Mirreillä ei ole kaljapullon avaajaa mukanaan, niinkuin hyvin varustauneella homosapiensuroksella on tapana pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 05:53

Puoli vuorokautta on varmaankin pisin aika kissalle olla yksin kotona.
Kannattaisiko kissa viedä hoitoon siksi aikaa, en jättäisi edes viikonlopuksi kissaa yksin kotiin. Tai pyytää jotain naapuria tai sukulaista käydä kissasi luona päivittäin muutaman kerran.
Tai pyytää eläinlääkäriltä jotain rauhoittavaa lääkettä kissallesi kun hän niin kovasti pelkää autossa.

Suomen rikoslain 17 luku 14 § (24.7.1998/563) Eläinsuojelurikos. Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta pahoinpitelemällä, liiallisesti rasittamalla, jättämällä TARPEELLISTA HOITOA tai ravintoa vaille tai muuten eläinsuojelulain (247/1996) vastaisesti kohtelee eläintä julmasti tai tarpeetonta kärsimystä, kipua tai tuskaa aiheuttaen, on tuomittava eläinsuojelurikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 06:26

Päiväksi minä olen kissani yksin jättänyt, ne huutavat jos minä pihalla olen, kaipaavat ihmistä paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 06:38

Tuolla maalla käy jättää pihaa vahtimaan viikoksi hyvinkin. Ei niitä siellä yötä sisällä pidetä muutenkaan.
Kotipaikallani menin käymään maaliskuun lopulla, kolli oli ollut pariviikkoa teillä tietymättönillä. Sattui tulemaan kotiin revittynä ja runneltuna ja volisi surkealla äänellä p...ele, antoivat turpiinkin vielä! Oli käynyt maaliskulla "konsultoimassa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 08:38

Meijen Onnia ei jätetä edes päiväksi yksin,jos lähdemme pitemmälle matkalle,tulee Raija kummi hoitotädiksi,mutta kiva et kysyit,se osoittaa sen,et todella välität kissatasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.08.2009 - 10:19

Jätin kerran entisen kissani vuorokaudeksi yksin. Ruokaa oli paljon, ja vettä vielä enemmän. Ruokaan ei ollut koskenutkaan. Verhot oli revitty ikkunoista alas, iso kukka pudotettu kaapin päältä lattialle. Ja koko kämppä oli mullassa ja kukkaruukku halki. Kissa siis osoitti käytöksellään, että toista kertaa et häntä yksin jätä. Eikä sen jälkeen myöskään jäänyt yksin. Naapurit pyydettiin käymään kaksi kertaa päivässä jos johonkin menimme. En siis suosittele yksin jättämistä. Muutama viikko sitten olin vuorokauden reissulla, ja tämä nykyinen kissani Otto-tyttö jäi kotiin yksin. Hoitaja kävi illalla ja seuraavana aamuna Oton kanssa olemassa ja leikkimässä. Sillä tavalla hoitui hyvin minun reissuni ja kissan hoito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 11:02

Meillä kissat ovat olleet 2 päivää ilman ruokintaa. Kun on lähdetty jonnekkin matkalle. koska meidän kissat ovat enimmäkseen ulkona päivälläkin. Ja pyytävä hiiriä,myyriä sekä rottia ulkona. muroja ja vettä olemme reilusti jättäneet niille sekä ikkunan raolleen että pääsevät sisälle syömään jos haluavat.Pelkästää sisä kissoja meillä ei ole koskaan ollut kun omakotitalossa asutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 11:08

Ota kissa mukaasi autoon. Kyllä se siihen aikanaan tottuu. Laita kissan alustaksi luonnonkuituinen, siis villainen tai puuvillainen alusta, joka ei kerää sähköä. Anna olla vaunussa tai ota autoon. Onkohan kissasi matkapahoinvoiva ? Haluaisiko sekin jonkun näköalapaikan ? Kokeile nyt ainakin ensin näitä ohjeita, ennenkjuin jätä kissaasi yksin ikävöimään ja pelkäämään kotiisi. Tais sitten vie se jollekin eläinrakkaalle ihmiselle hoitoon siksi ajaksi kun olette reissussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 11:24

Hieman erimieltä Hurjatan kanssa, ei kissa välttämättä totu koskaan matkustamaan autossa, on oma kokemus. Ei Tiltu pelkää, mutta tulee huonovointiseksi, eikä auta edes pahoinvointilääke.
Joten en häntä autokyydillä kiusaa, saa vielä raukka sydärin :(
Mutta tuohon varsinaiseen kysymykseesi...
Mie oon Tiltun jättänyt yksin vain vuorokaudeksi. Sen pärjää hyvin, eikä ole koskaan mitään ilkeyksiä tehnyt. Mitä nyt kerran tarpeensa hiekkalaatikon viereen =)
Osoitti mieltään kun yksin jätettiin.
Jos / kun olemme useamman päivän pois kotoa, tulee meille kotiin kissahoitaja ( tytär )
tai sit naapurin setä käy ruokkimassa ja ulkoiluttamassa Tiltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.08.2009 - 12:14

yhdeksi vuorokaudeksi uskaltaisin jättää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 14:00

Kun nuo omat kissani tunnen (luonteet, yms.), niin pari päivää voisin hätätapauksessa jättää keskenään (no ei oo kyllä ollut tarvis, ja jos on niin poikain käyny heille seuraa pitämässä/ruokkimassa/blöndet laittamas poikkee). Kissathan tulee noin ravinnon puolesta toimeen ihan pelkällä juomisellakin viikon verran... mut kuivamuonaa, nesteitä tarpeeks ja varsinkin niit nesteitä... sit toinen hommeli on just kyl tuo henkinen puoli, jos on esim. vain yks kissa, ettei oo seuraakaan, niin voips kyllä mököttää isäntäväelle jonkin aikaa; jot kuis kehtasitte miut tänne yssin jättää...maiiiauuu...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 15:29

Yhdeksi vuorokaudeksi uskaltaisin jättää, mutta ihan äärimmäisessä tapauksessa. Jos kissumirrisi on tottunut olemaan vielä koko ajan sisällä..
Kissan luonne kertoo paljon.
Eläinlääkäriltä saa hyviä vinkkejä tuohon matkustamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 16:50

Sama täällä,ehdottomasti max vrk,jos kissoja kaksi,pidän viikonloppua maksimiaikana.Mieluummin pyydän jonkun catsitteriksi kuin ronttaan karjuvan kissan mihinkään.Kun mulla oli Tarmo,ennenkuin hän itse löysi hoitopaikan seinänaapurilta,ronttasin kaveria ratikassa toiselle puolelle kaupunkia,toinen karjui hädissään kopassa ja ihmiset tirskui ratikassa.Siis tämä reissu työmatkalle lähtiessä eikä tyyppi koskaan tottunut autokyyteihin,sama karjuminen hattuhyllyllä tai kopassa,ihan sama.Ihmettelin miten kauhea ääni lähtee pienestä eläimestä.Yksin en kuitenkaan jättäis lemmikkiäni tosiaan max 1 vrk siis 1yö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 18:52

En osaa sanoa kun omat kissani viihtyvät sekä ulkona että sisällä. Sanoisin että yhdeksi päiväksi voi jättää kun laittaa juomaa ja ruokaa. ^-^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2009 - 22:32

Miun kissakaa ei tykkää olla kopassaan.Viimeeks ku auton kyytii mentii ni oli valjaat pääl ja istuin sen kans takapenkil,oli koko ajan mius kii ku pelotti.Tientenkään noin ei sais kyl matkustaa,mut ei sitä koppaanka saanu mitenkää.Yleensä en ees lähde mihinkää pitemmälle,en pysty jättää sitä yksin.Ois reissu pilal ku aattelisin vaa koko ajan mite toine ikävöi yksinää.Viime lauantai ilta oli poikkeus ku piti linnotuksen yös olla,sillo kaveri kävi antaas raksuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 00:55

Vanhemmillani on kissa jota setäni käy hoitamassa mikäli he ovat reissussa. Vaikka kissa on kokonaan sisäkissa, se käy päivittäin vähän ulkoilemassa, muttei viitsi lähteä yksin pihalle.