Muistatko jonkun tempuistasi lapsuudesta jolloin rangaistuksen sait ?

Minä yllytin nuoremman veljeni heittämään kiven naapuri asuntoon joka oli tyhjillään, ja samana päivänä vielä sanomalehteen käärittyjä kessunlehtiä polttamaan puuvajassa kaikki pihan kakarat, minä sain remelistä ja kunnolla, olisi koko talven puut voinut syttyä.

Avainsanat: ilkikurisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 15:21

tuossapa on vastaus osittain seuraavassa kysymyksessä, eli siitä maitohinkin pyörittämisestä tuli 'kohtuuton' rankaisu, vaikka se oli vaan vähän epäonnistunut tieteellinen koe ...

Kysyjän kommentti

ANOPPISI VARMAAN TIESI PAREMMIN, ONNEKSI ET HÄNTÄ NAINUT.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 10:51

mä varastin toisten pihalta tulppaaneita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:55

no kun iski uhma ja kirosin , kuin tukkiukko, niin sain kunnon pöllytyksen, meillä ei saanut kirota eikä uhota..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.08.2009 - 11:18

Vaikka ne selkäsaunat olivat melkein jokaviikkoisia niin enpäs nyt muista että miksi niitä tuli. Sen vain muistan, että turhia olivat suurimmaksi osaksi, elikkä oli täysin syytön niihin kurituksiin. Useimmiten ne olivat nuorempien sisarusten kolttosista saatuja. Aika on tehnyt tehtävänsä, ja omat rikkeet unohtuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:25

Naapurin aikamiespojalta paloi käämi kerralla, kun hän istui pihamaallamme kaivonkannella ja aloin pumppaamaan kaivosta jääkylmää vettä hänen selkäänsä. Olisi varmasti tullut tältä mieheltä ympäri korvia ellei isoveljeni olisi tarmokkaasti minua puolustanut. Ikää minulla tuolloin 4 vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:32

Laskin uusilla ulkoiluhousuillani "pyllymäkeä" sementtiluiskaa pitkin. En ymmärtänyt, miksi niin ei saisi tehdä. Olin noin seitsemänvuotias. Äiti antoi selkäsaunan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:54

En antanut isän vetää pois irtoamassa olevaa maitohammasta, siinäpä juostiin ympäri pihaa, ja löysin piilopaikan pahnakasasan alle tekemästämme tunnelista, reikä sinne piilopaikkaan oli niin pieni että isä ei siitä mahtunut . Kylläpäs toruja sain kun vihdoin sieltä uskalsin tulla pois, ja kyllä se hammaskin lähti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 12:27

Meillä oli lampaita ja pässi kujasilla erillään lampaista, joka oli kova puskemaan kippurasarvillaan.
Isäni vanhapiika sisko perkasi aina kalansaalistamme kanssani. Kerran siinä pihalla vesiastioita järjesti ja pässi äkkäsi että tuohon takalistoon on hyvä pökätä.
Minä nauroin makiasti kun täti pyöri kuin väkkärä pitkin pihaa. Selkäsaunahan siitä tuli pojan viikarille kun en varoittanut tätiä vaarasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.08.2009 - 14:23

Kyllä, mutta niitä en kehtaa täällä kirjotella. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 16:34

Ainoan kerran sain ihan oikean selkäsaunan, kun heittelin äkeissäni posliinikuppeja seinään. Muutoin sain yleensä vain tukkapöllyä...pienemmistä rikkeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 20:18

Kyllä kun kiusasin siskojani.Empä kehtaa täällä ruveta niitä kertomaan. mutta selkääni monesti sain pahan teosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2009 - 19:10

Mainitsin jo tuolla aiemmin siitä kumiletkusta josta sain kintuilleni. Olin lähtenyt pyöräilemään kuusi vuotias sukulaispoika tarakallani. Siinä hurmassa ajoin sitten n 13 km:n päähän koulukaverini luo, jossa pelasimme palloa hyvänkin tovin. Oli jo myöhäinen yö kun palasimme kotia. Seuraavana päivänä sitten tuli rippi. Ja ymmärsin kun minulle selitettiin miten vastuuton olin ollut. Mitä jos teille olisi tapahtunut jotain? Niin, mitäpä olisin osannut tehdä jos jokin haveri siellä matkalla olisi käynyt.