Oletteko keinuneet kamelin selässä?(kamelilla 5744 arabiankielistä sanaa)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 08:17

Olen toki. Egyptissä ja tietenkin Arabiemiirikunnissa, jossa asuinkin. Kamelikyyti on mukavaa. Muistettava vaan pitää kunnolla kiinni silloin, kun kameli nousee ylös ja laskeutuu alas. Siitä voi pudota silloin helposti. Kameli on ollut aikoinaan monen beduiinin turva autiomaassa matkustettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.08.2009 - 09:33

Olen keinunut Marokossa. Kyseisellä kamelilla oli ollut varmaan hernekeittopäivä pörinästä päätellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:27

Marokossa, Tunisiassa ja Eilatissa on tullut oltua 'harjoitusleirillä'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.08.2009 - 10:50

Minä vaan seisoin kamelin vieressä valokuvattavana. En mennyt keinumaan, vaikka rahalla olisi senkin saanut tehdä. Tämä tapahtui Agadirissä Marokossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 10:50

en koskaan , nähnyt niitä olen, mutta en uskaltais mennä, tyttäreni meni rohkeasti, enkä edes uskaltanut katsoa sitäkään, kun se kemelikameli nousi ylös ....on se niin korkea eläin , et tulee korkeanpaikan kammo jo sitä katsoessani..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:21

Olen kyllä ollu kamelin selässä. Aikaa siitä on kylläkin 21 vuotta. Uudelleenkin voisin mennä kun vaan rahat antais periks matkustaa ulkomaille. Olin tuolloin 9vuotias. Tähän mennessä tuo on ollut ainoa kerta mulla ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 11:37

Tunisiassa tein pienen tutustumismatkan. Pysyin aivan hyvin selässä, mutta mitään miellyttävää se ei ollut. Saisivat jäädä matkat tekemättä, jos ne pitäisi kamelilla ratsastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.08.2009 - 14:24

Olen, tuntui koko ajan että putoan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 16:35

Olen ollut kamelin selässä Tunisiassa ja Keniassa. Ensimmäisellä kerralla en osannut varautu siihen kamelin ylösnousuun ja vasemman käteni ranne nyrjähti ja oli kipeänä monta päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 16:45

MInä en ole ollut erämään laivassa,mutta islannin hevosen selässä keinumassa,sitä suosittelen kaikille ja varsinkin Islantiin matkailijat,kannattaa tehdä issikkavaellus ja katsella maisemia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 01:17

Olen ratsastanut kamelilla ja nurisin kovasti kun ei laukattukaan dyyneillä. Kävely keinumista, ravi jopa tasaisempaa kun hevosilla, joskin kamelit taitavat kyllä peitsata. Viime ulkomaan reissulla olisi ollut mukava käydä kamelilla ratsastamassa taas, mutta siellä ei päässyt ehkä kun talutuskierrokselle. Pöh. Jospa hankkisin oman kamelin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.08.2009 - 19:06

En ole. Mutta kuuntelin kerran erään sadankilon keijukaisen kertomusta siitä miten hän oli sen kokenut. Olivat huutaneet kummatkin: hän ja kameli.