Minkä näköinen on ladon seinästä repäisty piru?

Avainsanat: piru

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.08.2009 - 22:28

Äitini sanoi aikoinaan kuin riihen seinästä revitty piru. Sillä tarkoitettiin sitä, että koko ihminen on homssuisen näköinen, toisin sanoen tukka kampaamatta, meikit sekaisin, vaatteet roikkuu miten sattuu jne.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Mistähän tuo sanonta on oikeasti saanut alkunsa. Mutta rumaahan sillä kait tarkoitetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2009 - 22:17

Veikkaan, että aika ruma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2009 - 22:30

ida ... tule tänne katsomaan , täälä on just sellaisen kuvan perikuva...tämä tässä, kun vahingossa peiliin katsoin, niin sellainen sieltä pilkisti just.. :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 00:21

Just palattuani duuniturneelta,omassa peilissä virnuilee riihen seinästä revitty töyhtöhyyppä ja aamusella varmaankin ladon seinälle ripustettu tarhapöllö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 09:54

<((===========(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2009 - 20:34

Sanoisin että on niin ruman näköinen naama ettei voi katsoa lainkaan.