Mitä viemisiksi Oulusta Berliiniin serkuille, jotka ovat jo täysin saksalaistuneet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2008 - 08:21

eikös Oulusta ollut tapana viedä tervaa? ... ai juu se hommahan taisi jo loppua ...

Mieluisat tuliaiset riippuu tietysti siitä minkä ikäisiä nuo serkkusi ovat. Koululaisille tietty jotain sellaista mitä voisi näyttää kavereillekkin, aikuisille vastaavasti sellaista mistä kehtaisi kertoa naapurille/työpaikalla.

Keskieurooppalaisten mielestä Oulu on kuitenkin ihan Lappia, joten kaikki poro rihkamat/tuoteet on varmasti ihan ok. Lapin leuku on ollut hyvin mieluinen tuliainen useammassakin paikassa, pitää vaan vähän katsoa kelle semmoisen voi antaa, ja nykyisten turvamääräysten aikana, miten sen saa kuljetettua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2008 - 21:43

ruisleipää ja salmiakkia... tai jotain muuta supisuomalaista! myös aarikan pienet nätit kotimaiset design-tuotteet ovat usein olleet hyviä ulkomaanviemisiä. samoin pentikin ja marimekon tavarat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2008 - 22:40

NÄmä perinteiset: FInlandia vodkaa, ruisleipää ja salmiakkia. Mukaan voit laittaa vaikka jotain Marimekon tuotteita, niin johan on suomalainen setti koossa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2008 - 23:25

Miten olisi Arabian muumimukit? varsinkin jos perheessä on lapsia/nuoria. Ja kyllä aikuisetkin niistä tykkää. Niitä löytyy kymmenittäin erilaisia eikä hintakaan ole päätä huimaava.. eikä varmasti saa saksasta ;) Salmiakki ei kaikille maistu ja vodkastakin saattaa olla vaan haittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2008 - 16:46

He varmasti osaisivat arvostaa Fazerin sinistä, olen huomannut ulkomaalaisten olevan ihan kahelina sen perään. Suomalaista, hyvää kahvia, voisit viedä myös. Kuulostaa ehkä tylsältä, MUTTA kun en missään muualla ole suomalaista kahvia parempaa saanut :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.06.2008 - 17:42

Suomalaismallista mustaa hapanleipää, ihan syötävää saa Saksastakin Finn-brotin nimellä, hapankorppujakin, joten sitä ei kannata viedä. Suosittelisin sillituotteita niistä pitäville. Saksassa on valikoima surkea ja kallis. Jalostajan sinappia tilaan aina tilaisuuden tullen, saksalaiset sinapit kun ei suomalaiseen makuun oikein passaa.

Lähteet:
saksassa majaileva suomalainen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2008 - 09:21

Vie silti Salmiakkia ja Reissumiestä.