Pidätkö puolukkapiirakasta vai onko se mieletäsi liian hapanta?

Meillä pidetään myös puolukkapiirakasta.

Avainsanat: puolukka piirakka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 11:00

Pikku pullista minäkin teen puolukkapiirakoita ja sitten sitä mamman marjapiirasta, jossa täytteenä on kermaviili+puolukat jne. Säilön paljon puolukkaa ja syömme sitä myös. Hapanta on, mutta hyvää ja nykyisin pystyn syömään. Nuorempana en pitänyt enkä voinut syödä puolukkaa.

Kysyjän kommentti

Miekin teen niistä pullista piirakoita,kun isot ovat meille kahdelle liikaa,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 10:58

Tykkään sellaisista pienistä puolukkapiirakoista, jotka on tehty pullataikinapohjaan. Ja tietysti puolukkaan on lisätty sokeria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:01

minä en tykkää muusta kuin puolukkahillosta kaaliruokien ja maksalaatikon kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:02

puolukkapiiras rulettaa ilman muuta, liian harvoin tarjolla

Lisätty: 04.08.2009 - 11:41

kysyttäessä vastasin:

no sehän on kirjoitusvirhe, lainaus lasten puheesta, piti olla rulettaa, eli on parasta mitä löytää, ja tosiaan olen sitä mieltä että harmi kun puolukkapiirakkaa on niin harvoin tarjholla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:09

happamana ei hyvä mut
sitä saa makeenakin kaupasta sit kelpaa
makeen ystävä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:13

On liian hapanta meidän makuun, puolukoita käytämme survoksena maksalaatikon kanssa ja kaaliruokien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:26

Taatusti pidän.Mitä mainiointa herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 11:32

En pidä puolukasta muutenkuin survottuna ja reilulla sokerimäärällä höystettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 11:37

Kyllä, pidän puolukkapiirakasta. On tosi hyvää, ja puolukat muutenkin hyviä. Syön niitä tuoreina joskus litrankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 12:29

Jees.Puolukat on herkkua ja varsinkin piirakassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:12

kyllä vaan , mut makeutta siin pitää olla , jot se maistuu hyvälle.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 14:39

en oo muistaakseni koskaan maistanut

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 14:48

pidän. vanilija kastikkeen kanssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:48

Kyllä pidän tosi paljon..se on ihanan kirpeää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:51

Kyllä. Puolukasta pidän juuri sen happamuuden takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 17:19

Ei oo liian hapanta =)
Pullataikinaan tehty on paras puolukkapiirakka, sama pätee myös mustikkaan.
Puolukkasurvos on myös hyvää verilettujen, kaali- ja liharuokien kanssa.
Eikä sit laiteta paljon sokeria !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 18:45

Mamman marjapiirakkana puolukka sopii minulle. Siis kermaviiliä ja sokeria. Sitä sössöä söin odotusaikana ihan huviksenikin. Muuten ovat puolukat minulle melko happamia. Kaali- ja maksaruokien kanssa syön mielelläni, mutta muuten ei oikein maistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 19:03

Puolukka on melkistä ainoo (ja onkii) mitä pakastan, on niin monipuolinen marja, puolukkapiirakka on tosi ihka ihanaa, kunhan se on sopivasti makeutettu, ei liian hapan/eikä liina makee, nii..... soon siinä, jesss:)

Lisätty: 05.08.2009 - 16:14

Just joo tänään vasta huomasin, tään vastaukseni loppuosan 'liina makee' takotin= liian makee, höh taas....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 20:21

En erityisemmin tykkää puolukka piirakasta. Enkä muustakaan mikä on tehty happamista marjoista. Mutta kyllä mustanmakkaran kanssa puolukkahillo sopii tosi hyvin. Tulee ostettua sitä kaupasta. ei ole kellaria minne hilloja säilöön laittas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:43

Erittäin maukasta.Ei aina tarvitse olla suolaista tai makeaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 04:24

Myös minulle maistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 06:42

Kaikki marjapiirakat ovat hyviä, varsinkin itse tehdyt, Puolukkapiiraan kuuluukin olla hieman kirpeä, muita makeita marjoja (ja piirakoita) on ihan tarpeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 09:39

Tosi hyvää, minun makuni mukaisesti kuitenkin pari lisäehtoa:

1. Pitää olla tuoretta
2. Pitää olla "mehevää" ja tarpeeksi hilloa , siis ei saa olla kuivakka ja ohut
3. Paljon sokeria.