Mustikkapiiraka jakaa ihmiset a)kieltäytyjiin (likaa hampaat) b) voitaikinan kannattajiin c) pullataikinan suosijiin. Mihin kuulut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 10:53

Mustikkapiirakka on ihanaa, pullataikinassa, murotaikinassa ja niin kuin eilen tein: sokerikakkupohja sellainen piirakkavuoassa tehty. Ensin kostutetaan vähän, sitten Valion vaniljakastiketta alimmaiseksi,sen päälle tuoreita mustikoita ja vattuja. Keitetään hyytelösokerista kiille ja koristellaan kermavaahdolla. Nam. Mitä sitten jos suu on mustikassa? Sehän kuuluu kesään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 10:51

Teen mustikkapiirakan aina pullataikinaan,viimeviikolla tein mustikkapiirakan omista keräämistäni mustikoista ja hyvin teki kauppansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 10:52

himokas ohuen pullataikinapohjan suosija, syön kaikki mitä tarjolla on ...

(paksuus suunnassa 1/3 pullaa 2/3 mustikkaa )

Lisätty: 04.08.2009 - 12:16

ja mitenkäs mummo sen sitten tekikään?

- kaulitsi pullataikinan tosi ohueksi, levitti paistopellille, reunat ylös
- paistoi hetken (odottajan mielestä mielettömän pitkään)
- lisäsi päälle perunajauhoja (sitomaan mustikoista irtovan nesteen)
- mustikoita isolla kauhalla, 2-3 cm paksu kerros
- tilkka juoksevaa hunajaa tai vähän tomusokeria
- loppupaisto

(aikoja en muista, tuntui tuskattuttavan pitkältä, paras kokeilla)

- tätä söis kylmän maidon kanssa vaikka aarin verran -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:09

murotaikinasta enempi tykkään, mutta en kieltäydy pullataikinastakaan. En vaan tykkää itse tehdä taikinoita.
eipä haittaa yhtään että mustikka värjäisi hampaat ja kielen, parempi värjäys suussa kuin valkoisella paidalla tai pöytäliinalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:09

Pullataikinaan minä mustikkapiirakan teen ja pidän siitä paljon, mutta minulla on tuo painorajoitus niin en voi makeaa paljon syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:10

Pullataikinapohjaan teen mieluiten. Sen verran hampaita sotkevaa puuhaa se on, että hammaspesu on aina herkuttelun jälkeen paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:18

Voitaikinaan
mut isännän mieliksi pullataikinaan myös

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 11:29

Itse en tee ollenkaan, mutta jos joku tarjoaa, niin syön kyllä, olkoon taikina sitten mistä vaan tehty. Niin menee pullataikina kuin muro-, että voitaikinakin. Hampaat saa aina pestyä kun on syönyt mustikkapiirakkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 11:29

Tuttavanaisen tekemään mustikkapiirakkaan joka on tehty kääretorttutapaiseen pohjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:06

Murotaikinaan itse teen, mutta syön sitä mielelläni myös pullataikinassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:24

minä syön mustikkapiirakkaa ihan mihin vain laitettuna , viimeksi sellaisen söin pullataikinaan olikin oikein hyvää ja maukasta ... :) en nyt osaa noita laittaa mihinkään kastiin, kun ovat niin hyviä kakki... tälläiselle herkkusuulle ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 14:29

Murotaikina toimii kohdallani parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 14:54

voitaikina tai murotaikina-
.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 15:18

b ja c molemmat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:30

Kyl se murotaikinassa maistuu paremmalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 17:10

Kyllä pullataikinasta tulee aito mustikkapiirakka...murotaikinoista minusta tulee mielummin sana...mustikkatorttu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 17:20

Ehdottomasti pullataikinaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 20:28

kyllä mulla on toi b eli voitaikinaan tai sit tohon murotaikinaan piirakka. tosi helppo tekoinen sellainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:33

Murotaikina.Helppo ja nopee tehä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 04:26

Pullataikinaan paras, nam!