Onko napsulaisissa kotiviinin tekijöitä,ihan harrastajia?

Meillä ei ikinä ole tehty kotiviiniä,tätini aikoinaan harrasti viinin tekoa.

Avainsanat: viini harrastus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 09:12

ei ole riitänyt aika nyhräämiseen, sen mitä kuluttaa saa (halvemmalla) Alkosta ...

Kysyjän kommentti

En siedä minkäänlaisia kotona käytettäviä viinaksia,ostan alkosta,jos tarvitaan,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 09:25

kerran tein sillä seurauksella , et unohdin koko viinin kellariin, eikä siellä ketään muukaan käynyt , kuin sitten vuoden kuluttua , niin voi vain uskoa uskalsiko sitä ketään maistaa , kun hajukin jo kertoi viinin olevan etikkaa.. roskiin kaki kaadettiin , en sen jälkeen uskaltanut edes yrittää mitään oma tekoisia viinejä tehdä, pysyttelen vain tuossa mustaherukanmehun teossa ..se ei ole pilaantunut koskaan vielä ainakaan..:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 09:41

Muutama vuosi sitten tein. Tulos: lattianpesua aamu kolmelta, seuraavana päivänä matonpesua, hetikohta niiltä kiireiltä päästyäni tapettien vaihto. No tuli sitä juotavaa viiniäkin jonkinverran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 09:49

Itse en ole tehnyt.Eräs ystävä kerran teki mustikka viiniä.Pyysi maistamaan.Tosi hyvää oli!.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 09:58

Joskus 10-15 vuotta sitten tehtiin mm. viinimarjoista, omenista ja pihlajanmarjoista sekä kaupasta saatavista valmispakkauksista. Yleensä onnistui hyvin, mutta hutejakin tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 10:04

Viimeksi tein muutama vuosi sitten pojan häihin. Omasta esiitä tuli ihan juotavaa, kilpaili tilaviinien kanssa. En muista mitä sille lopulle kävi, ehkä kaadoin menemään. Sain sen onnistumaan, kun pidin käymisastiaa tuolin päällä huopaan peiteltynä koko käymisen ajan. Hölskyttelin sitä joka päivä, niin että käyminen jatkuisi tarpeeksi kauan aikaa. Siis hoidin sitä kuin vauvaa. Ehkä siinä olikin onnistumisen syy. Nytkin olen aikonut laittaa yhden satsin taas kokeeksi käymään, koska noita viinimarjoja näyttää tulevan melko runsaasti. Tai siten teen vain kaikesta mehua. Saa nyt nähdä. Ei se kotiviini mitään niin ihmeellisen makuista kyllä ole. Eikä sitä jaksa juoda 20 litraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 11:23

En ole koskaan tehnyt, mutta senhän ymmärtää kun inhoan viinejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 14:55

en mää mitään viinejä,simaa teen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 21:38

Kyllä nuorempana tein paljonkin..omenamehusta tuli tosi hyvää ja kirkasta. Tuli kokeiltua monenlaista...marjoista..raparperistä..rusinoista..rypäleistä...tuttu juttu nyt ei enään viitsi..vaikka viiniteko astia vintissä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 00:08

Muutama kokeilu mutta on liian työlästä ja aikaa vievää että harrastan mieluummin muuta.Mielenkiintoisia kokemuksia kyllä mutta se pullottamisen loppuvaihe alkoi olla jo melko vaikeaa.