Onkos eillä Napsulaisilla alkoholiongelmaa ? Eli onko teillä kotona aina jotain juotavaa tai tarjottavaa drinksua ?

Meillä on kaikenlaisia juomia aivan liikaa. Kukahan tulisi joskus vähän vähentämään tuota kokoelmaa ? Ilmoituksia otetaan vastaan. Voitaisiinkin pitää kunnon kekkerit !

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 02:20

Nykyisin risteilyllä käydessäni käyn vain katselemassa myymälässä, kun tiedän ettei kaappi vedä kotona. Sen vähän voi ottaa laivassa ja vaihtuvalla merimaisemalla varustetussa pöydässä.
Satunnaisen matkailijan aikoinaan esittämän ilmassa olevan alkoholin määrän muistaen jätän ne edelleen ilmaan. Se matkatavaran kilomäärä tuppaa ylittymään ilman lasitavaraakin.

Kysyjän kommentti

amoilla linjoilla ollaan, lisää en enää kotiin kanna vaikka ilmaiseksi taxfreestä antaisivat. Viimeksi toin yhden pullon äidin kaappiin hoivakotiin, siellä kun saa olla juomiakin kaapissa. Ei ensin raaskinut avata sitäkään moneen kuukauteen, mutta nyt oli tarjonnut veljelleni ja hänen vaimolleen hömpsyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.08.2009 - 00:50

Minä voisin tulla. Mutta ei ole ongelma. Baarikaappi loistaa pulloillaan, mutta ne ovat tyhjiä. Kyllä meillä silti otetaan.

Lisätty: 04.08.2009 - 00:53

Tuon aina matkoilta paikallista juomaa. Seuraavaksi tulee Thaimaalaista rommia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 00:54

no vaikka nurkista löytyykin enemmän kuin omiksi tarpeiksi niin ainahan mä olen valmis kaveria jeesaamaan jos varastointiongelmia tulee ...

(omat varastot ovat kertyneet siitä tiukan säänöstelyn aikana syntyneestä piintyneestä tavasta ostaa joka kerta ne taxfree tuliaiset, eli olen kolmenlkymmenen vuoden aikana ostanut paljon enemmän kuin saanut vierailleni juotettua)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 01:25

Juomaa löytyy kyllä vaikka kuinka paljon, se ei ole ongelma. Lisää tuodaan, jos vain vihjaan asiasta. Aikoinaan sitä tuli rakennusalalla ollessani niin paljon, että itse ei tarvinnut ostamassa käydä, vaan kysyttiin aina, että: Mitäs sais olla?
Joillekkin sitten jo ilmoitin, että en tarvitse mitään ja autoni takakontti on lukossa. Sitten ne keksivät tuoda viinaa postilaatikkooni ja sekin alkoi täyttyä. Kyttäsivät sitten milloin tulen töistä kotiin ja toivat sitten rehellisesti sisälle asti. Alkoholi on siis tavallaan ollut minulle ongelma, vaikka käyttön kanssa ei ole ongelmia ole koskaan esiintynytkään. Eli kyllä ne kekrijuhlat aikaan saadaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 02:22

en juo koskaan alkoholia

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 04:09

Ei ole aina kotona alkoholia ja ei myöskään alkoholi ongelmaa, jos alkoholi maistuu niin se maistuu vain ja ainoastaan viikonloppuisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 05:08

meillä on alkoholiongelma..ainoastaan on ruokaviiniä jota en pidä alkoholina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 07:17

Ei ole ongelmaa.Silloin tällöin,kun siltä tuntuu,otan kyllä.Baarikaapista löytyy alkoholia riittävästi.Voitaisiin kyllä pitää kunnon kekkerit joko siellä tahi täällä jonain viikonloppuna.Useampi Vaki-Napsulainen mukaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 07:50

kiitoksia kutsusta , milloinkas ne pippalot järjestät , kyllä vain hauskoissa miitinkeissä aina viihtyy ,joissa on ilo ylemmillään juoden tai sitten ei....onhan tuollakin juomia meitin kaapissa , ja kummallista et jostain niitä sinne kertyy, konjakki on se mitä eniten kuluu, kun se lääkemitta silloin tällöin pitää terveydeksi ottaa...valkkarista pidän myöskin, niitä pulloja siellä ei montaa olekkaan, ne haen tarpeentullen alkosta ..ja laatikossa jopa , on niin kätevä hävittää, ja siitä hopeanvärisestä sisäosasta saa hyviä linnun pelättimiä, kun leikkaa niistä ohuita suiroja ja laittaa lankaan riviin roikuun, sen komeuden vetää puusta puuhun , niin siinä ne lepattaa tuulessa ja auringossa peläyttäen lintuja pois marjapuskista...kokeilkaapassa , pahvin poiltan ja sen hanan olen laittanut seka jätteisiin..(oho tais taas... menä asian ytimestä hieman sivuun).. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 08:09

Kaappi on täynnä
35v:tta on tullut kerättyä pulloja kaappiin
niitä kaverukset yrittivät tuhota meidän häissä
mut tuli siihen tulokseen
et ei onnistu ja jättivät homman sikseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 08:13

Toistaiseksi ei ole todettu alkoholiongelmaa, ja rahatkin ovat riittäneet tähän jaloon tarkoitukseen. ;=)

Oikeasti minä olen toiminut ihan samalla (tyhmällä?) tavalla kuin "Vähäviisas". Kun on ollut viimeisten yli 25 vuoden aikana ulkomaan matkavuorokausia vähän vaihdellen n. 90 -110 vuodessa, niin on aina tullut hamstrattua ne pakolliset tax-freeostokset. Tiedän muutamalta työtoveriltakin, että tämä on aika yleinen ongelma - komerot pullollaan täysiä alkoholipulloja.

Kerran tein jopa juomalajeittain/merkeittäin/määrittäin listauksen kotona olevista alkoholijuomista. Siitä tuli niin pitkä ja monipuolinen että en kehdannut sitä koskaan vieraille näyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 09:14

En varastoi alkoholia kotiini,ostan kaupasta jos mieli tekee.Talvella emme käytä alkoholia lainkaan,kesä tuo tullessaan myös tämän lieveilmiön.Vieraille tarjoan kahvia,tai mitä nyt kukakin haluaa juoda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 10:01

olen "lopettanu" juomisen. meillä ei löydy pulloja joissa alkoholia ois..(ellei yskänlääkettä lasketa)
isäntä jos tahtoo horjahdella ni se käy sitte itse kaupassa ostamassa ja juo jossain muualla kuin kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 10:58

Oliskos se ongelma, kun sitä ei ole kotona tippaakaan. Ei ole tilaa sitä säilyttää, mutta mikä vielä pahempaa, ei halujakaan. En juo muuta kuin olutta, ja sitä nyt ei kukaan ala kotona varastoimaan. Kun haluan olutta haen sen kaupasta ja juon pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:16

Ongelmaa ei ole, mutta jos sulla on siellä hyvää punaviiniä, niin voisin tulla juomaan kanssasi lasillisen. Toki omassakin kaapissa on yleensä ainakin yksi viinipullo pahan päivän varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 13:09

Ei ole ongelmaa, vaikkakin kaapista löytyy vaikka mitä. Kesälomalla on päässyt vähän lipsahtamaan useammankin kertaa, mutta en ole huolissani alkoholin käytöstäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:18

Kyllä alkoholiongelmaa löytyy täältä, jos sillä tarkoitat sitä, et 'viinakaappiin' ei enää mahdu lisää:D Joulahjoiks saatuja viini/viski/konjakkipulloja, sekä mies milloin mistäkin työstään/auttamisestaan saa 'lahjuksina' näitä sit viel lisää, mutta onhan se hyvä, et jos teen isommalle porukalle vaikkapa jotain hyviä lihapihvejä tai pelkän juustotarjottimen, niin on hyvää viiniä sitten tarjota, jos joku haluaa ja yleensä haluaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 16:54

Ei ole ongelmaa. Kotibaarissa on juomia jos millä mitalla, ei niitä tule nautittua kovinkaan usein. Viinikaappi on täynnä puna-,valko-ja kuohuviiniä plus ehkä pari pulloa shamppanjaa.
Maalla on viinikellari jossa säilytetään vanhemmat vuosikertaviinit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 20:37

Ei ole alkoholi ongelmaa. Viikonloppuisin girlliruokien kanssa tulee otettua punaviiniä. Muuten tulee alkoholia nautittua harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 21:49

Ei ole ongelma..kotoonta löytyy aina jotakin..jos tekee mieli ottaa napsut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 23:51

Kohta kaks vuotta ollu puolukka viini pullo,vuoden ver säilyny vana tallin ja blue curacao.Viime syksystä asti ollu puolukka vodka joka avattiin vasta viime perjantaina (ei menny tyhjäks).keväällä voitin 24 tölkkiä olutta,vielä 1 tölkki jäljellä...tuosta varmaan voiki päätellä selkeesti etten oo alkoholisti.Vaik tota puolukkaa löytyyki ni en oo puolukan ystävä,ovat palkintoja meidän seuran puolukka kisasta.Saa nähdä kuin kaua kermalikööri viihtyy jääkaapis.Tuppaa pulloja kertymää ku ain pitää pirskeisiin ostaa uusia pulloja eivätkä sit ees mee kerral tyhjäks.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 04:31

Ei ole ongelma, kaapista löytyy aina jotain joutavaa.