Jos sait vanhemmiltasi "matkaeväät" elämääsi kotoa lähtiessäsi, niin mikä se oli?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 08:01

kyllä ne ovat rakkaus , vällittämine , toisen huomioon ottamine ja kunnioitus ...siinä niitä mitä kotoa kasvatuksen myötä jäi mukaan ...meillä ei tuota maallista mammonaa kotona ollut, mutta sitäkin enenmän rakkautta....joka kyllä korvasi monet muut turhuudet...:)

Kysyjän kommentti

Kiitos. Noita eväitä on moni meistä vailla, niin tuikitärkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2009 - 00:12

Jaa-a. pitääpä oikein miettiä. Kaikki hyvät käytöstavat olen kotoa oppinut, sekä toisten ihmisten kunnioittamisen. Nöyräkin piti olla, niin ja ahkera. Kaikki työ oli yhtä arvokasta, ja että naisen pitää pystyä elättämään perheensä omalla työllään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 00:19

Eipä noita eväitä paljon ollut, mitä lapsuudesta lähtien on tullut saatua. Tukea, motivaatiota ja joskus vähän kynänterotusrahaakin ja ymmärrystä. Arvostan vieläkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 00:19

Työ. Vaikka sitä ei suoranaisesti opetettu, niin siihen kuitenkin pakotettiin.....ja sitä oli riittävästi.....halusit tai et. Sillä sitten on menty eteenpäin ja en voi pahemmin valittaa. Ahkeruus ilomme ja työnteko intohimomme.....vaan ei ainut......onneksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 00:45

tais kulkea hatun alla kaikki oleellinen, kuplavolkkariin sopi hyvin koko muuttokuorma ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 01:45

Savottareppussa olj keakki selässä kun mualimalle läksin. Kyllä tuo isäukko sano että jos reissuu lähet ota rahhoo evvääks se on kevyttä kantoo. Olen huomannut että matkustaninen avartaa, mutta reissussa rähjääntyy.
Nykyisin eväs männöö aeka pieneen tillaan muovirahassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 04:12

käytöstavat nyt ainakin ja monia viisauksia sain mukanani myöskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 05:14

jatkoin isäni työtä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 06:44

Äidiltä:niin makaat kuin petaat.Mummi sanoi.että ole aina rehellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 07:07

Tule takaisin kotiin jos et maailmalla pärjää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 09:22

Äitini sanoi minulle,kun muutin kotoa pois,et pidä ittes ihmisenä ja sitä neuvvoa olen toteuttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.08.2009 - 10:46

Kaiken ns. normaalin lisäksi, äiti sanoi että muista aina hoitaa raha-asiasi kunnialla, ettet jää ilman asuntoa ja sähköä. Loput sitten hoituu itsestään. Ja niinhän tuo on mennyt kuten hän sanoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 11:20

Ahkeruutta ja rehellisyyttä meillä korostettiin pienestä pitäen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 20:42

Kaikki omaan elämään tarvittavan. KIITOS KUUULUU HEILLE SIITÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 21:47

Äiti sanoi miten tyttörukka pärjää..kun kotoa läksin..Ja lapsia aloin väsäämään..