onko joku ajanut tämän lenkin www.google.fi/url?q=http://w...p;ei=xgh3S

vois olla mielenkiintoinen lenkki,muta mikähän ois paras ajo vuodenaika , kesä vaiko syksy...oletko ajatellut ajaa tuon reitin ja millä pelillä sen tekisit, autolla vaiko mootoripyörällä ? me mentäis tuo tupa-autolla ja paljon varaisin matka-aikaa jotta sais ihan rauhassa tutustua kakkeen mielenkiintoiseen ..:)

Lisätty: 04.08.2009 - 08:33

onko siellä kovinkin isoja tunturiteitä , vuoristoteitä tai ... ns. serppentiiniteitä ?

Avainsanat: lapinkasi matkailureitti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 19:20

Parasta aikaa on paha mennä sanoo, tietyst talvel on liukasta niis mäkilöis, mut syksyl enne pakkasii näkee ruskan, jaa paljon aikaa, jos kerran ootte jo pohjoses ni sir vertailux vois otta ku täält eteläst on ajettu 2 viikos tuo reitti ja oltiin pirun väsyneitä, ni kait siel viikko menee ku lähtö on jo pohjoisesta, teillä. Kulkuvälineist asunto-auto on näppära jos on autos sen verran puhtis ettei rupee keittää heti ekas ylämäes(niit riittää) niikus meillä, ja pysähdellä siel sun tääl, ja toi aika viel,,paras matka tulee jos ei ois paluu päivää niin tarkalleen määritelty, koska nähtävää on paljon ja voi olla et tulee turhaan kiire ajaa kelloa vastaa kun vaihtoehtoina on lumoutuneena katella uskomattomia maisemia. ps Laksevis mukavaa porukkaa ja voi ostella taloistkin safkaa (kalaa)

Lähteet:
www.kuinkaselvitälapistailma...nbensaa.fi

Kysyjän kommentti

kiitokset vastauksistanne , mutta mikä on tuo linkki tuossa alhaalla ei aunnut minulle ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 20:45

lenkkiä on tullut vedettyä ensimmäisen kerran 1972
sen jälkeen monet kerrat Heinäkuu on ollut ok kuukausi
kerran mentiin kolariin junalla ja sieltä altan kautta
Knakkeniin Hammerfestin sillan kupeeseen ja sieltä kotio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 21:01

Olen ajanut tuon reitin 80-luvulla useita erikertoja läpi ja paras aika on kesäkuussa ennen räkän alkamista ja sitten myöhemmin syksyllä elo-syyskuussa ennen syysmyrskyjen tuloa. Isoja mäkiä tuolla reitillä ei ole samoin kuin Etelä-Norjassa ja matkailuautosi on ehdottomasti paras majoituksen suhteen. Voit pysähtyä melkein mihin tahansa mieleisellesi paikalle. Matka-aika on sitten itsestäsi ja mielenkiinnostasi kiinni. Jäämerenrannat ovat suurinpiirtein saman näköisiä koko matkanajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 05:26

minä olen ajanut tuon lenkin autolla,lähinnä se oli kalasus ja marjastus matka elokuussa