miten kolmion sivujen pituuksilla voidaan tarkistaa, onko kolmio todellinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

fg
Vastattu: 03.08.2009 - 18:08

Jos kahden sivun pituuden summa on tasan kolmannen pituus, kolmio ei ole todellinen (tällöin kyseessä olisi periaatteessa pelkkä viiva). Kaikissa muissa tapauksissa kolmio on kolmio.

Lähteet:
kuviteltu kynä ja paperi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 17:46

Mikäli ne ovat yhtä pitkiä sivuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 17:52

kyllä ne mitat ovat ihan todellisia ... jos kolmiota mittaat...ja ne ovat yhtäpitkät...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 17:52

Sanoisin, jot: a2 +b2 =c2

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 19:02

Kolmio on tahokas, jossa on kolme (3) kulmaa. Se on jo silloin todellinen. Tarkoititkohan jotain tietynlaista kolmiota ? Tasasivuinen, tasakylkinen vai suorakulmainen kolmio ? Pelkkien sivujen pituuksilla kerrottuna, siis ei piirrettynä fp: vastaus antaa ohjeen todellisuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 21:49

Syventymättä sen tarkemmin asiaan, olen suunnilleen samaa mieltä "fg:n" kanssa. Kuitenkin tarkentaisin vielä sen verran, että niiden 2 lyhimpien sivujen pituuden sivujen summan tulee olla suurempi kuin sen kolmannen sivun pituus. Mielestäni vasta tällöin saadaan kolmio aikaiseksi/todelliseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 22:47

Kolmion kulmien summa on aina 180 astetta. Tasasivuisessa kolmiossa kaikki sivut ovat yhtä pitkiä. Kaikki mahdolliset kolmiot voidaan muodostaa siten, että tasolle piirretään kolme pistettä, jotka eivät kaikki ole samalla suoralla ja jotka yhdistetään toisiinsa janoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 02:32

mä tiiedän vaan että kulmien summa pitää olla 180 astetta...