Tuletko helposti merisairaaksi?

Avainsanat: merisairaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 23:59

Totuin jo ennen syntymää laivan keinumiseen kun äiti oli rahtilaivassa töissä.
Sitten pari vuotiaana pääsin isän kanssa pitkille laivamatkoille kun äiti oli pikkuveljen kanssa kotona. Matkat olivat hieman pidempiä kuin ruotsinristeilyt mutta selvisin niistä hyvin, tuskin olisin muuten ollut laivassa pienenä niin paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 14:58

ei ole tähän päivään mennessä tullut sellaista tilannetta vastaan, isommilla ja pienemmillä vesillä kuitenkin likkunut ja paatin koko vaihdellut välillä 5 - 105 m

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 15:04

Vanhemmiten on tämä vitsaus tullut, silmät kiinni kävely aiheuttaa pahoinvointia myös, liittyy välikorvan vammaan, suihkussa olo aiheuttaa myös huimaamista , kun silmät on kiinni.En enää kovin herkästi laivaan tai mihinkään veneeseen lähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 15:26

En onnekseni ole vielä sitä tautia sairastanut. Kerran siihen olisi ollut mahdollisuus mutta onnistuin välttymään siltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 15:53

olen ollut muutaman lauttareisun oikein kunnon merisairas ja nykyisin , kun tuota huippausta saa kärsiä jos jonkin laisista päänsiirtoluista , niin laiturilla jo kourasee vatsanpohjasta kummasti sekä huippaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.08.2009 - 16:04

Lapsena tulin pahoivoivaksi melkein kaikissa kulkuvälineissä. No junassa en tullut sairaaksi. Aikuisena en ole potenut minkäänlaista meritautia tai muutakaan pahoinvointia laivassa tai autoissa. Kerran Finnjetillä oli kova myrsky, samoin kun menin Tukholmaan. Melkein kaikki olivat pahoinvoipia, ja minä ihmettelin, että miksi, kun en minäkään ollut. Astait eivät pysyneet pöydillä, kun laiva keinui ihan mahdottomasti. Seinistä sai pidellä kiinni kun käveli laivan käytävillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 16:37

Pelkkä ajauskin laivamatkasta tekee minut pahoinvoivaksi. Tuetysti tosi isot laivat ovat asia erikseen. Autossa on koko ajan katsotava ulos, muuten tulen huonovointiseksi. Lapsena taisin liian paljon keinua ja pyöriä karsusellissa, kun olen nyt näin herkkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 16:56

Olen erittäin merisairas jos vähänkään aaltoilee. Voin pahoin lähes kaikissa kulkuvälineissä, jotka liikkuvat jossakin määrin eikä tie ole suora.. Jopa moottorikelkan kyydissä oleminen aiheuttaa pahoinvointia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 17:13

En tule merisairaaksi,mutta lentokoneessa iskee joskus paniikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 17:28

en ole ollut koskaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 18:36

Kyllä. Laivalle mennessä menen suoraa päätä info pisteeseen ja pyydän kaksi kappaletta pahoinvointi pillereitä. Nappaan heti yhden ja muutaman tunnin päästä toisen ja sen jälkeen matka menee tosi hienosti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 21:07

Minusta ei merisairasta tule..vaikka olisi minkälainen mylläkkä..
Kristiina reginan viikon-risteily kanarian-saaret läpikäyden..risteilyssä oli tosi paljon merisairaita..minulla ei tuntunnu missään...minusta ihanaa kova keinutus..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 22:59

Ei ole onneksi vielä kohdannut.Kun viikon on vesillä niin tasapainoaisti on sekaisin. Kun käy istumaan niin heiluttelee kyllä, mutta pahoinvointia ei ole onneksi ollut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 23:05

En tuu.Pari kertaa ruotsin risteilyl käyny,eikä tullu mitää.Riparil kyl sairastuin,mut se ei ollu merisairautta koska muuki pehe sairastu palattuani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 02:37

tulen, jos keikkuu ja olen veneen sisällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 04.08.2009 - 04:23

En ole koskaan kokenut merisairautta, eli en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 08:30

merisairaus on tuttu tunne
mut nyt on lääkitys siihen ihan lääkäriltä
ei yökötä ei ees katamaraaneissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2009 - 21:39

en tule helposti onneksi.nuorempana tulin kun laivat olivat silloin sellaisia että heilui aivan kauheasti.