Muistatko ajan jolloin ei ollut talouspaperia ? Pärjäisitkö nykyään ilman sitä ?

Avainsanat: talouspaperi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 11:35

Meillä on aina talouspaperia enkä tulisi toimeen ilman sitä. En muista ikaa, jolloin sitä ei olisi ollut.

Kysyjän kommentti

Talouspaperi on vaivaton, hygieninen ja säästää vettä ja energiaa. Meilläkin on aina talouspaperia, ellei sitten vahingossa ole päässyt loppumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2009 - 18:00

Silloin tällöin ostan talouspaperia - eilen kyllä kaipasin sitä.
WC - paperilla niistän nenäni - nenäliinoja en käytä. Äitini ei tule toimeen ilman talospaperia eikä nenäliinoja. Isäni käytti talouspaperia ns. leipälautasena...leipä siihen, ettei muruja tule pöydälle jne. Aiemmin niitä kangas nenäliinoja pestiin käsin. Yäk!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:04

Muistako ajan kun ei ollut wc paperia vaan pyyhittiin tikulla. Ei vaiskaan mutta oli voipaperi liuskoja rautalangassa

Lähteet:
Kaikee on nähty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:05

Kaikkeen tottuu, vuosien varrella talouspaperiinkin. Nykyään vaikea kuvitella elämää ilman talouspaperin suomaa apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:15

En muista milloin olisin ostanu vartavasiten talouspaperia. Paperinenäliinoja kyllä ostan nenän pyyhkimiseen, ja joskus muuhunkin niitä tulee käytettyä. Olen myöskin servettien suurkuluttaja, mutta vain tosiaan ruokapöydässä. Siis minulla on ihan oikea kankainen pyyhe keittiössä...Cifonetteja ruukaan käyttää pöydän pyyhkimiseen.

Lisätty: 02.08.2009 - 18:17

Siis siihen kysymykseen en vielä vastannu.. Muistan kyllä ajan ja tulen toimeen ilman talouspaperia vallan mainiosti, siis talouspaperin ominaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:22

suurimman osan elämästäni olen viettänyt (ja tullut toimeen) ilman talouspaperia ... kaikennäköistä puutetta sitä onkin ihan tietämttään kärsinyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:31

muistan.. eikä meillä aina ole nytkään talouspaperia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:41

Minä olen ostanut 1 paketin talouspaperia ja sekin oli autoon, minä käytän tiskirättejä, hyvälaatuisia ja pesukoneessa niitä pesen ja taas käyttöön vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 18:53

tulen toimeen ilman talouspaperia
kyl sitä joskus tulee ostettua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 19:31

kyllä , keitiössä on astiapyyhe ja mikrokuituliinoja käytän siivotessa , sekä keittiössäkin.. mutta paprua meillä kuluu myöskin , nenän pyyhintään, peilejen , silmälasejen pyyhintään , jot ihan hyvä keksintö on tuokin papru ja saa sitäkin valmistaessa moni ihmenen toimeentulonsa jot sen käyttö lisää työpaikkojakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 20:49

Olen kuullut tarinoita sota-ajalta, jolloin pappi oli puhumassa sotaan lähteville miehille. Hän sanoi: Teillä on kaksi mahdollisuutta; te joko kuolette tai ette kuole. Olisi tietenkin parempi jos te ette kuolisi, mutta jos te kuitenkin kuolette on teillä kaksi mahdollisuutta. Te joko mätänette tai maadutte. Olisi tietenkin parempi, jos te maatuisitte, mutta jos te kuitenkin mätänette, on teillä kaksi mahdollisuutta. Teistä kasvaa joko mänty tai kuusi. Olisi tietenkin parempi, jos teistä kasvaisi kuusi, mutta jos teistä kuitenkin kasvaa mänty, on teillä kaksi mahdollisuutta. Teistä tehdään joko wc- tai talouspaperia. Olisi tietenkin parempi, jos teistä tehtäisiin talouspaperia, mutta jos teistä kuitenkin tehhdään wc-paperia, on teillä kaksi mahdollisuutta. Teillä pyyhkii joko mies tai nainen. Olisi tietenkin parempi jos teillä pyyhkisi nainen, mutta jos teillä kuitenkin pyyhkii mies on elämänne menny täysin päin persettä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 21:46

En käytä talouspaperia lainkaan, mielestäni on aika turhaa pyyhkäistä jokainen tahra ja sotku aina sellaisella. Tiskirätti on ihan yhtä hygieeninen kotioloissa kun sen muistaa säännöllisesti pestä ja lopulta sitten vaihtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.08.2009 - 22:49

Aika usein pääsee talouspaperi loppumaan, ja vallan hyvin olen tullut toimeen ilmankin. Tiskirätillä pyyhin pöydät ja käsipyyhe on keittiössä koukussa. Nenäliinoja on aina paketti, ja sitä käytän nokkaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 23:21

Muistan toki ajan ilman talouspaperia. Myös ilman vessapaperia.
Sanomalehdellä pyyhin. Pyörittelin nyrkissä pehmennykseksi. Hyvin silläkin pyyhki, mutta en todellakaan haluaisi palata siihen käytäntöön.
Talouspaperi on erittäin käytännöllistä ja hygienistä. Wettexillä kuivaan vain käsitiskin roiskeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 02:11

Toki muistan jan ja nykyisinkään sitä ei aina ole joten se kostea rätti on monesti parempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.08.2009 - 10:04

Kyllä muistan kankaiset tiskirätit jotka vanhoista lakanoista ja vaatteista tehtiin. Sitten Wettexit ym. tuli ja valloitti tiskipöydän koukut. Mutta tämä ihana ihanuus talouspaperi. Miten helppoa on siitä repäistä pala ja pyyhkäistä. Ei tarvitse vettä lotrata huuhteluun eikä käsiä rasittaa vääntämisellä. Tunnustettava on että liian herkästi otan sen talouspaperin palan.
Mutta jos se loppuu niin pärjättävähän se on - ainakin seuraavan rullan hakemiseen asti.