Käsittämätöntä, mitä nämä romanialaiset täällä touhuu.Eikö niihin saada mitään otetta?

Odottelin eilen miestäni turun kauppatorin kulmilla, kun kaksi romanialaislasta, tyttö n.7.v ja poika varmaan 4.v. tulivat luokseni käsi ojossa kerjäämään rahaa. Muovimukissa oli muutama centti,mitä nopeasti ehdin näkemään.
En antanut lantin lanttia. Hullua, mutta tähän on elämä menossa myös täällä Suomessa.

Lisätty: 02.08.2009 - 21:17

meinasin soittaa itse siihen poliisit,kun näin niiden mukuloiden touhut. Ulkomailla olen moista nähnyt paljon, mutta nyt kyllä eka kerta täällä. Jos omat muksut kerjäis keskellä yötä kaupungilla, niin kyllä olis poliisisetää ja sossutätiä ympärillä heti. Kumma kun nuo saa tehdä täällä mitä vaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2009 - 08:53

Suurin virhe oli se kun Romania otettiin EU:n jäseneksi. Vapaa liikkuvuus maiden sisällä ,mitäpä silloin voi tehdä. Jos tekevät rikoksia silloin poliisi puuttuu asiaan.

Kysyjän kommentti

Hyvä ja paras vastaus =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.08.2009 - 20:36

niinpä. ne laittaa lapset asialle jotta ihmiset säälisivät ja heltyis paremmin antamaan rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 20:41

Niitä Romanialaisia on katusoittajina monta ja samaa kipaletta soittavat vaan, autossa nukkuvat, syksy kun tulee niin takaisin päin suurin osa lähtee. Minä en heille mitään rahaa anna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 20:43

Käsittämätöntä ettei meidän päättäjät toimi ja heitä noita pellejä pois maasta, koska eivät oikeesti kerjää vaan toimivat jonkun apulaisina minne rahat sitten "kerjuun jälkeen vievät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 20:45

Harjoittavat järjestäytynyttä rikollisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 20:48

Sama meininki täällä pohjois-karjalassa, nurkan takana on aikuisia kyttäämässä kun nälkäiset lapset kerjäävät. Kukkia myyvät naiset auttavat vanhuksia etsimään lompakosta sopivaa seteliä, eli toisin sanoen tyhjentävät koko lompakon ja laittavat sen vielä ystävällisesti kiinni. Romurautaa myydään kultana ja erittäin agressiivisesti otetaan hihasta kiinni. Nerokkaasti kopioidaan pankkiautomaateilla kortteja. Yksikään noista muka katumuusikoista ei osaa soittaa yhtään mitään... Kyllä lakiin pitää saada muutos ja tuo porukka kääntymään jo rajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 20:57

Kerjäläisten määrä on poliisin arvion mukaan vähintään kaksinkertaistunut viime vuodesta. Valtaosa kerjäläisistä on tullut Suomeen Romaniasta, kertoo Savon Sanomat.

www.verkkouutiset.fi/index.p...p;Itemid=4

Ainutkeino vaikuttaa tähän on, että ei jakele almuja ja rahaa heille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 21:41

Tänne saapuneita romanialaisia pitää auttaa heidän kotimaassaan, ei suomalaisella kadulla tai torilla. Mielenkiintoista olisi tietää mistä matkarahat Suomeen on saatu ja kenelle kerjätyt rahat todella menevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.08.2009 - 23:16

Ne pitäisi passittaa heti täältä pois. Eikö noista viranomaisista ole mihinkään, kun antavat niitten kerjäläisten toimia täällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 00:53

hitsi ottaa kyl pattiin nuo kerjäläiset.... kotimaassakin on niin paljon huono- osaisia , jotka ovat syrjässä yksin, jotta auttakaa niitä , nuo ulkomaalaiset kerjäläläiset/ varkaat pitää laittaa, äkkiä takaisin sinne mistä ovat tulleetkin..ei ole sympatiaa heille , kun kotimaasakin on kurjaa , työttömyyttä ja kaikkea muutakin kärsimystä ..... nyt sais virkavalta tehdä työnsä kunnolla ja laittaa nuo ulkomaan kerjäläiset sinne mistä ovat tulleetkin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 08:53

Päättäjämme haalivat tänne lisää "työväkeä", kun se kuulemma loppuu hetkellä millä hyvänsä.
Nyt on ongelmana se, että mikään kunta ei enää halua sijoittaa heitä alueelleen. Miksiköhän? En tiedä. Olemme me ahdasmielistä ja rasistista kansaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 11:38

Jokaisella Suomeen saapuvalla pitäisi tullessaan olla hyväksyttävä asuinpaikka ja osoite. Romanialaisilla tuskin kaikilla on sellaista. Käännytyksen perusteeksi voitaisiin laittaa yksinkertaisesti 'irtolaisuus' vaikka sellaista lakia ei Suomessa tällä hetkellä taida ollakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 19:08

kerran kävi mulle myrtsissä ( vantaalla)
et nainen tuli kauppaa sormuksia
kun kieltäydyin niin täti hyppäs öky autoon
ja karautti pois se niistä (ei ole rahaa kansalaisista )

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.08.2009 - 00:56

niin, _jotkut_ ovat hieman holtittomia, niin kuin me muutkin.,
kerjäylseen törmää hyvin usein, monia suomalaisiakin kaduilla soittelemassa ja yksi keräämässä rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2009 - 09:09

Kävin Romaniassa muutama kuukausi sitten. Bukarestissa on noin 2,4 milj. asukasta. Siellä näin ehkä 3 - 4 (kolme - neljä!) kerjäläistä. Nekin olivat tyynesti kirkkojen liepeillä odottamassa almuja.
Ovatkohan kaikki muut kerjäjäiset tulleet sieltä tänne Suomeen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2009 - 16:42

Samat havainnot kui veli Matveilla, taitaa olla niin ettei kerjäämällä elä Romaniassa (harjoittavat sen sijaan suoranaista ryöstämistä). Romanian kerjäläisromaaneja näkyy lähes kaikissa Euroopan isommissa kaupungeissa ...