Jos teillä on perheessä murrosikäisiä lapsia niin: Miten pärjäät murkkuikäisesi kanssa ? ja isoimmat yllätykset?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 12:21

kyllähän niitä oli yhteen ottoja , mutta niistäkin aina selvittiin , ovet usein paukkuen, mutta kotiin tultiin , kun nälkä yllätti jotta se kakki on sitä murkku iän kriisiä, kun murkku alkaa aikuistua , eikä hän oikein sitä asiaa itse ymmärä...eikä enään lähdetä millään mukaan , mökille , autoileen tai minnekkään muuallekkaan, kun vanhemmat ovat niin tyhmiä, ne ei tajuu mitään eikä niillä ole aivoja ... jot riita oli jo siitäkin , kun piti viedä roskat, siivota oma huone ym koti askaretta pyydettiin tekeen, niin ei siihen sopivaa aikaa tuntunut olevan koskaan, no meillä ei oikein pahoja riitoja tullut, kun tyttö pelas jalista ja sai purettua paljon energiaa siihen harrastukseen.. näin oli meilä nuoremman kans joskus muutamakymen vuosi sitten, nyt hänellä oma tuleva murkku, aika näyttää miten heillä menee.. :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 13:28

nyt alkaa viimeiseltä mennä murkkuikä jo ohitse 16 v, ei ole kovasti hankaluuksia ollut: liekö syynä, että ovat poikia kaikki, sanovat, että on helpompaa niiden kanssa kuin tyttöjen. En tiedä.. toiseksi vanhin ehkä eniten teetti töitä. Pahin on ollut putkassa olo, josta iä hänet haki kiltisti aamulla kotiin. Meil on aina ollut se periaate että isä jä äiti on vanhemmat, ei kavereita. Ja me sanotaan se "viimeinen sana".Kaikkea ei tarvitse hyväksyä mutta kaikkea voi ymmärtää.. Ja sitten, että mitään sellaista ei voi tapahtuakaan, etteikö me ymmärrettäis ja koti on se paikka mihin voi aina tulla.Ja se mikä on tehty, on tehty.. niitä ei sitten mietitä jälkikäteen vaan mennään eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 13:59

Minun ovat jo aikuisia, mutta tyttären kanssa oli todella kovaa taistelua muutama vuosi, itkin monta kertaa kun rumilla sanoilla haukkui minua, pojan kanssa oli helpompaa jos mopoon vaan löpö rahat sai niin hyvin meni, siellä pojalla on alkamassa taistot omien lasten kanssa, nyt voi seurata onko pojasta polvi parantunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 17:52

Minä en vielä tiedä onko toi miedä tyttö murrosiässä vielä kun on 11 vuotta vanha. mutta toisilla se alkaa aiemmin ja toisilla taas myöhemmin. Joitain pieniä eleitä on jotka siihen voivat viitata hänellä jo. Kun suuttuu niin haukkuu meitä ja lähtee ovet paukkuen yläkertaan. välillä kyllä on itsellä pinna kireällä sen kanssa. Mutta jos se siitä menee aikanaan. onhan tämä meidän neljäs lapsi että on ennenkin niistä selvitty niin miksei nytkin. Toivon ainakin että selvitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.08.2009 - 13:20

Minä pärjäsin omani kanssa odotettua paremmin. Se taisi olla se suurin yllätys. Mutta poikani on hyvin rauhallinen ja kilttiluonteinen. En muista mitään pahempia konflikteja olleen.