Martat ohoi: Grillausvinkkejä kasvissyöjälle, kiitos!

Meille tulee viikonlopuksi kyläilemään pariskunta, joista nainen on kasvissyöjä. Grilliherkkuja olisi tarkoitus laittaa, mutta mitä muuta keksin kuin kasvisvartaita sekä folioon kääräistyä peruna-kasvis-juusto-nyyttejä? Kalaakaan hän ei syö.

Avainsanat: kasvissyöjän grilliherkut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 31.07.2009 - 00:15

Täytettyjä paprikoita? kreikkalainen salaatti, maissia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 15:39

maissia, täytettyjä paprikoita, täytettyjä herkkusieniä, tomaatteja.. kasvispihvejä, soijapihvejä..
Kasvisnyyttejä: folion sisään erilaisia kasviksia (herkkusienii, kirsikkatomaatteja, kesäkurpitsaa, sipulia jne) höystettynä vaikkapa tuorejuustolla, voi myös laittaa erilaisia mausteita/grillauskastiketta.

Kasvisgrillereitä (eli soija"makkaroita")
Savustettua/marinoitua tofua. .
Tofukas-pihvejä:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 15:49

jospa laitat kurpitsaa tai pataattia siivuina sinne grilliin sekä lisäksi tofu nakkeja jota myydään kaupassa. minun tyttöni on myös kasvis syöjä ja asuu Tampereella. Siksi tämä on vähän tuttu tilanne minulle. Kasvis pihvit myös käyvät grilliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.07.2009 - 15:55

Tuolla oli ainakin yksi ohje ja googlettamalla grillikasvikset löydät lisää. Nautinnollisia grillaushetkiä.

Lähteet:
www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet...ikasvikset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:17

SINIHOMEJUUSTOINEN PERUNASALAATTI

( Tätähän voi syödä muutkin )
4 annosta
1 kg uusia perunoita
2-3 nippusipulia
1dl ranskalaista salaattikastiketta
75 g sinhomejuustomurua
Keitä perunat kypsiksi, paloittelu kuumana.
Hienonna sipulit varsineen. Sekoita perunat, sipulit, salaattikastike ja homejuustomurut.
Salaatin kanssa voit tarjota kasvissyöjälle soijamakkaraa, tofu pihvejä tai kasvispihvejä.
Maistuvia grilliruoka hetkiä =)