joko olet joutunut tänä kesänä hirvikärpästen uhriksi metsässä samoillessasi?

Hirvikärpäsiä odotetaan olevan tänä kesänä tavallista runsaampaa. Lämmin sää lisää hirvikärpästen määrää ja ne alkavat lentää juuri näihin aikoihin.

Avainsanat: hirvikärpänen luonto metsä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 12:19

En onneksi ole kun en metsässäkään ole tänä kesänä ollut, pihalla olen kyllä paarmojen saaliiksi joutunut muutaman kerran tänä kesänä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 30.07.2009 - 12:04

Vielä pari päivää armonaikaa ennenkuin joudun iskun kohteeksi. Mutta olen melko varma, että huomenna tai lauantaina viimeistään se tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:05

Kyllä olen joutunut mutta en vielä tänä kesänä.Ne ovat tosi ilkeitä elukoita. hyökkäät ihmisen kimpuun metsässä,eivätkä tahdo helpolla edes irti lähtä vaatteista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:24

En ole ja aion pysyä kaukana metsistä, kun ne alkavat pörräämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:28

tuolla metsässä en, enkä tässä pihassakaan, jot luulen , et ei niitä ole lainkaan täällä meitin metsiköissä..mutta tuolla sarapistossa sauvossa olikin niitä meitinkin metsän puolesta, inhottavia ovat ja sinne metsään emme kylläkään enään mene, ne ötökät, kun ei lähde pelkällä huitaisulla, vaan on ihan otettava sormienväliin ja laitettava nirri poikkee...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:43

en oo pahemmin metsässä ollut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:51

Sienessä ollessa joka syksy. Muistan, että 80-luvulla hirvikärpäsiä alkoi ensimmäisen kerran tulla tukassa ja päänahassa kotiin saakka. Vaikka kampaat kuinka, niin ne eivät isännästään hevin luovu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 13:19

Enpäs kiertele metsiä pongailemassa hirvikärpäsiä tai muitakaan lentäviä petoja.Ensikerran kokemus niistä hirviöistä saa mun pään surraamaan,kun se pakeni paksun poninhännän sekaan ja käyttaytyi just kuin OPOY yllä kertoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 13:36

Eivät ole vielä iskeneet.Hyttysiäkin on ollut yllättävän vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.07.2009 - 13:47

En onnekseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 15:51

just tulin metsästä, alkuviikko tuli luuhattua tuolla keskisuomen pusikoissa, muita vitsauksia kyllä oli muttei hirvikärpäsiä ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 20:29

Ei ole vielä hirvikärpäsiä näkynyt. Tänäänkin olin metsässä ilman niitä inhottavia önkiäisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:30

En ole onneksi niihin mokomiin törmänny...Onhan tässä vielä kesää jäljellä,voi olla että ilmestyvät jostakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:52

Ei,vasta elokuussaehtivät,mutta suojaudun ,eihaittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 22:31

Metsässä en ole vielä yhteenkään törmännyt, mutta illalla olin huoltoasemella käymässä ja sitten kädelleni lennähti hirvikärpänen. Ensimmäistä kertaa tapaan kyseisen otuksen tuollaisissa olosuhteissa. :)