Onko eBay luotettava paikka??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 00:34

Nettikauppa mikä nettikauppa,muistaaksnei ei ollut huutokauppa,tarkoitatko joku Suomen ebay,oli suomalaisena versiona takavuosina,mutta ei kannattanut varmaankaan.Muistaakseni olen tilannut yhden veitsen eBaysta juuri ennen kuin toiminta loppui.Kotiin tuli dhl-kuljetus ovelle tuomaan paketin.

Lisätty: 30.07.2009 - 09:54

Muuten PayPal´n kautta maksaessa,on varauduttava pieneen komissioon,tulle tietysti laskun päälle,laskun jonka sun korttifirma laskuttaa sinulta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 05:17

varsinkin jos maksat paypalin kautta

täällä enemmän eBaysta:
global.ebay.com/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:22

Siis tuo eBay on ulkolainen versio kotoisesta huuto.netistä jossa lähinnä yksityishenkilöt myyvät tavaraa huutokauppa periaatteella. Kun myyjiä on kymmeniätuhansia, on kirjo myös luonnollisesti melkoinen. Kannattaa aina katsoa myyjän saamat palautteet, jos joka toinen paketti on "kadonnut" matkalla, älä missään tapauksessa tilaa (siis tee huutoa).
Tässä alla olevassa esimerkissä myy nimimerkki -saigonstud- futispaitaa ja hän on saanut viimeisen vuoden aikana 1147 positiivista palautetta, 2 neutraalia ja vain yhden negatiivisen palautteen. Kyseinen henkilö on selvästi luotettava kauppakumppani ja en pelkäisi asioida hänen kanssaan. Ikävä kyllä kovin monella (varsinkin kaukoidässä olevalla) myyjällä ei palautteet ole yhtä hyviä...
feedback.ebay.com/ws/eBayISA...world=true

Itse teen kauppaa vain vastaavien palautteiden omaavien myyjien kanssa, ei ole koskaan ollut ongelmia suomalaisten eikä muunkaan maan kansalaisten kanssa.
On erittäin tärkeää klikata sulussa olevaa numeroa joka kertoo palautteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:25

Olen ostellut tavaroita useista eri ebay-huutokaupoista, mm. Englannista, Saksasta, Italiasta ja USA:sta. Minun tapauksessani ei ainakaan toistaiseksi ole ollut ongelmia. Maksan aina PayPalin kautta, mikä tarkoittaa, että huutokaupan myyjä ei tule tietämään luottokorttini tietoja eikä tietenkään mitään muutakaan vastaavaa, esim. pankiitilini numeroa. Sen sijaan PayPal tietää luottokorttini ja tunnistus hoidetaan luotettavasti. Sinne PayPaliinkin olen ilmoittanut luottokorttini numeron vain yhden kerran, eli sitä ei ilmoiteta jokaisen maksutapahtuman yhteydessä uudelleen.

Myyjien valintaan/luotettavuuteen "Chumba" antoi tuossa edellä varsin hyvät ohjeet, juuri noin kannattaa toimia.