Mitä muuta teette mustista-viinimarjoista,kun mehua??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 20:06

mustaviinimarjahyytelö on herkullista.

ja myös leivonnaisia:
Viinimarja-juustokakku
50 g margariinia tai voita sulatettuna
10 digestivekeksiä murskattuna
Täyte:
5 liivatelehteä
200 g maustamatonta tuorejuustoa
3 dl kermaviiliä
2 1/2 dl tomusokeria
1/2 mustaviinimarjamehua
Päälle:
mustia viinimarjoja
(hyytelö: hyytelösokeripakkauksen ohje)
Sekoita sula rasva ja keksimuruset. Painele seos noin 25 sentin irtopohjavuokaan, jossa on leivinpaperipyörylä. Pane kylmään kovettumaan.
Liota liivakoita kylmässä vedessä 5–10 minuuttia. Sekoita tuorejuusto, kermaviili ja tomusokeri. Purista liivakoista vesi pois ja kuumenna kattilassa sekoittaen mehun kanssa, kunnes liivakot liukenevat. Anna jäähtyä hiukan ja sekoita juustomassaan. Levitä seos keksipohjan päälle. Anna hyytyä kylmässä. Koristele viinimarjoilla ja tee pinnalle halutessasi kiille hyytelösokerista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 20:07

Laitan niitä pakkaseen annospusseissa syön niitä vähän jäisenä talvella,sitten niistä tulee ihanaa hyytelöä ja hilloa kana ruokien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:08

Kokonaisina pakasteeseen, mehumaijalla mehuksi ja mustaviinimarjahilloa liharuokien lisukkeeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:13

Mustaviinimarjahyytelöä teen ja sit ihan sellaisenaan kun laittaa puuron sekaan, niin onpa hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:16

Muussaan ne haarukalla, ripautan ihan vähän sokeria sekaan ja pakastan pienissä rasioissa. Puuron kanssa hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 20:51

Hyytelö se on todella herkullista sitten talvella hirvenlihan kanssa nautiskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:52

Viiniä ajattelin tänä vuonna laittaa käymään osasta mehua. Mustavinimarja viiniä myydään Alkossakin. Toivottavasti onnistuu. Hilloa olen myös tehnyt , ja sitä on vieläkin pakkasessa ja jääkaapissa. On hyvää jäätelön kanssa. Kokeilkaa, jos ette ennen ole kokeilleet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:57

Hyytelöö,näyttävät muutkin tykkäävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:27

Hyytelöä tekisin,sitä ennen juustokakkua ja siihen päälle mustaviinimarjaa runsaasti.Talvella voisin laittaa juustokakun päälle hyytelöäkin,kaikista päällimmäiseksi liivatekerros,kaunista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:29

ei mitään. mä vaan syön niitä, namm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:58

Mustaviinimarjoista saa hyvää hyytelöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 23:11

Sosetta ja hyvettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.07.2009 - 01:13

rahkaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 11:11

Meillä ei ole vielä isoja pensaita niitä,luulen että syödään nekin vähät mitä tulee.