Onko kenelläkään kokemuksia mikä valvontakamera olisi pihalle hyvä, sisältäen liiketunnistimen, yöllä ja päivällä, pixeleitä ?

Minulla kävi varkaita viime viikolla toisen kerran tänä kesänä, vei metalli ankan tällä kertaa sieltä Aasialaisesta nurkkauksesta, rikosilmoitus on tehty, n. 300 € on voro tullut minulle maksamaan, ensi keväänä valamme esineet sementtiin, loput koristeet ovat nyt kellarissa, meillä on nyt 1 riistakamera ehdokkaana Scout Guard pixeleitä 5.

Lisätty: 29.07.2009 - 10:40

Asun rauhallisella omakoti alueella 1,5 km matkaa torille, tällainen touhu on uusi ilmiö, 23 vuotta olen tässä vanhassa talossa asunut , eikä mitään ole ennen tapahtunut, 2 metrin sähköaitaa harkitsin, mutta ei ole luvallinen. Ja poliisit sanoivat että en saa pesäpallo mailalla lyödä vaikka varkaan itse tavoittaisin. Eli rikollisella on enemmän oikeuksia kuin minulla näin karrikoidusti sanottuna.

Avainsanat: varkaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 12:11

täällä on maailman pienin valvontakamera, mutta en kyllä löytänyt muutakuin nettikaupasta niitä:
www.eyespypro.com/products/T...amera.html

mutta uskoisin että se mikä ehdokkaana on, on toimiva, sehän kuvaa myös pimeässä ja tallentaa
onko se uusi päivitetty malli, sen uuden saa sillä vanhan hinnalla, jotain eroja siinä oli kun lueskelin:
www.eranetti.fi/index.php?ac...oductId=76

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 10:32

Kysy poliisilta mitä he suosittelisivat, samalla saat tietoa onko mitään esteitä tai rajoitteita sellaisen asentamiseen. Harmi että taas kävi noin, kamera varmasti on hyvä ratkaisu teidän pihaanne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 10:39

nyt on niin paljon noit rosmoi liikeellä, et meillekkin tulee kamerat ja hälyttimet ihan vartiointi liikkeestä.. oiskos ISS muistaakseni...on kait se se firma.. sieltä tai jostain vartiointiliikestä ne aimakin osaavat neuvoa parhaan , jos kysyt niiltä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:45

Pelkkä kamera ei tietysti riitä. Tärkeätä on olla tallennusväline, joko erillinen, joka yleensä voi tallentaa 4 kanavaa (kameraa) samaan aikaan, tai sitten tietokone, johon on liitetty videonkaappauskortti. Kamera kannattaa laadullisesti olla hyvä (esim. Sony tai Sharp), ulkokäyttöön tarkoitettu, pakkasenkesto -30 C asti. Halpiskameroiden kennot on niin pienet, ettei kuvasta oikein mitään selvää saa. Lähes kaikissa kameroissa on myös infrapunaledit, jolloin myös pilkkopimeässä kamera kuvaa hyvin, tosin silloin ilman värejä. Varsinaista erillistä liiketunnistinta ei niissä yleensä ole, vaan liiketunnistus tapahtuu itse videosignaalin muutosten mukaan. Laitesettejä on tarjolla mm:
www.ipcmax.com/index.php?cPath=230_291
www.euro1supply.com/security...anguage=fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:17

Kannattas kysyä joltain virmalta joka näitä asentaa ihmisille koteihin. ikävää tollainen kun varastetaan toisen omaa. itse en kyllä varasta, eikä kyllä kiinnosta ottaa mitään mikä kuuluu vieraalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:00

Se on niin väärin niin väärin,Meillä täällä kaupungissa on liikkunut myös varas,joka kerää turhanpäiväistä tavaraa,naapurin tuhkakuppia,kissakuvin maalattuja kiviä,kukkapurkkeja ym.mikä ei ole minkään arvoista,mutta ollaan laitettu esille niinkus koristeeksi,aina kun jotain häviää niin harmittaa;tulee ikäväv olo.
Otahan selvää joltain mainituista tahoista...tai laita kyltti hyvin esille,jossa"tätä kiinteistöä valvoo X-firma tai valvontakameroita"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:56

Muistan kun kerroit tuosta ensimmäisestä tapauksesta ja sekin kuullosti jo silloin hyvin ikävältä. Vaikuttaa vähän että on jonkun yhden tyypin (tai parin) tekeleitä. Onkohan muilta samalla alueella viety jotain?
Onko mahdollista hankkia vaikka bullmastiffiä, siis todella hyvää vahtikoiraa?
Kun kerran haukkaa voroa pers'kannikasta ei varmasti tule uudelleen toisten pihalle.

Lähteet:
www.mastiffit.com/bullmastiffi.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2012 - 18:47

Moi Maarit!

En tiedä onko asia ratkennut jo ( aikaa jo muutama vuosi ). Meillä oli vähän samallainen juttu, tavaraa lähti pihasta ja kellarista. Asensimme kameran jossa oli liiketunnistus ja lähetys sähköpostiin liikkeestä. Kamera myös nauhoitti muistikortille ja siinä oli ilmainen kännykkäsovellus jolla pystyy seuraamaan livekuvaa ja ottamaan kuvia.

Eli homma selvisi lopulta, 3 poikaa (ikäluokkaa 15-17) kävi kähveltämässä tavaraa ja ilmeisesti myivät sitä internetissä kuten esimerkiksi huutokaupoissa. Hienoa, että pojilla oli bisnesideaa, mutta myytävät tavarat he kyllä hankkivat vähän väärällä tavalla...

Emme halunneet tehdä kuitenkaan poliisijuttua asiasta, koska uskomme mieheni kanssa toiseen mahdollisuuteen. Pidimme palaverin poikien vanhempien ja poikien kanssa jossa he pyytelivät kovin anteeksi ja lupasivat ottaa opikseen. Joten annoimme asian olla. Ostimme nyt myös toisen kameran, jonka asensimme pihaan autoa ja pyöriä vartioimaan. Ostimme omat kameramme www.valvoja.net verkkokaupasta, koska perhetuttumme suositteli heidän kameroitaan.

Hyvää loppuvuotta!
-carre

Lähteet:
www.valvoja.net