Minua laiskottaa ja hommia olisi pihalla ja sisällä, ei huvita tehdä, omatunto kolkuttaa, mitä teette jos teille käy joskus näin ?

Minä olen ankarampi pomo itselleni kuin kenellekään muulle olisin ollut.

Lisätty: 29.07.2009 - 12:01

Minä nyt otan kaikista vastauksista joka on tämän päiväinen olotila, eli vedän löysää.

Avainsanat: laiska

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 11:53

vätys, saamaton, passiivinen, lusmuri, nahjus, veltto: laiskalla ihmisellä on monta nimeä.
laiskuus poikkeaa muista kuolemansynneistä, se ei ole vaarallista niinkuin kateus tai viha voi olla.
laiskuus säteilee ympärilleen, jos jätät jotain tekemättä, niin ne pölypallot ja kissankarvat sieltä huutavat silmillesi, ja roskat pihassa tai tiskaamattomat astiat keittiössä,
mutta laiskottele rauhassa, ei ne sieltä minnekkään karkaa vaikka kuinka toivoisit .
eikä sitäkään vaaraa varmaan ole että joku muu ne laiskottelijan työt kotona tekisi, ellei ole
palvelusväki sitävarten.
sano omalletunnollesi, että nyt hänellä on vapaapäivä ja sano että vaikka nyrkkinsä verille hakkaisi ja kolkuttelisi niin sulje korvasi ja ajattele jotain mukavaa rentouttavaa ja kivaa asiaa,
sitten jaksat taas pakertaa ja rehkiä.
ei saa olla liian ankara itselleen, kiva joskus vähän antaa lipsua periaatteistaan, kunhan ei tule tavaksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 09:42

Minun omatuntoni on puhdas, sillä se on käyttämätön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:47

Miten niin "joskus" , minulla on ihan sama ongelma justiinsa nytkin. Molemmat tekijäänsä odottavat hommat ovat niin tylsiä, että taidanpa jättää....

Motto: "Älä tee tänään sitä, minkä voit siirtää huomiselle, sillä huomenna sen voi tehdä joku toinen!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:52

Tuttu tunne sinulla. minulla näitä on tämän tästä. Tuntuu että ei saa mitään aikaan. olisko tää ikä mikä tekee sitä. joo olis kyllä hyvä jos saiskin paljon aikaan,muta minulla ei kyllä myöskään ole sisua niin paljon että sais tehtyä. monia asioita jätän vain tekemättä siirrän eteen päin sit ne on vaan tekemättä. ON SANONTA: minkä taakseen jättää on edessä. vai oliko se näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 10:10

Sekö se tuolla pääkopassa jumputtaakin. Olen aina luullut sairastavani lorvikatarria, mutta omatuntohan se siis onkin. Mottoni onkin siis tälläerää: jätä huomiselle tai hamaan tulevaisuuteen se mitä et kertakaikkisesti viitsi tänään tehdä. Kyllä se työ tekijäänsä kiittää myöhemminkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 10:47

Minua laiskottaa jatkuvasti, enkä siitä murhetta kanna. Teen sitten kun huvittaa, tai jätän tekemättä. Se mitä ei ole pakko tehdä tänään, voi jättää tekemättä huomennakin. Ehkä me syksyllä olemme pirteämpiä, vai olemmeko?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 10:49

nyt olen vaan ja loikeilen kuumees, mut sairauksien myötä olen oppinut, jot ei se omatuntokaan enään valita, kun on tärkeintä saada itseään tervehtymään sen minkä voi, minulla on noit liikerajoituksia sen verta, et sen teen minkä voin ja olen myöskin huomannut, jos en kakkia saa rikkaruohoista nypityksi tai haravoiduksi, niin jossain vaiheessa se talvi tulee ja tekee kauniin puhtaan pinnan lumesta tuohon pihapiiriin peittäen ne risut ym. rikkaruohot ja kukkapenkitkin.. jot sitä lunta sitten oottellessa, mutta onneksi meillä on pääosin metsätontti eikä kaiken pidä ollakkaan niin tiptop... minusta ainakaan , eikä viertaat ole myöskään ääneen ainakaan minulle valittaneet, on sekin vielä hyvä puoli, et tiemme 650m päättyy pihaamme ja tuossa ei ole taloja , kuin 300 m mäen alapuolella , joten tänne tullaan, ei kuljeta ohitse eikä tarvitse senkään takia olla pihankaan ihan niin tiptop...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:23

Ei sitä maailmaa kumminkaan saa valmiiksi.Ole siis huoletta välillä "laiska".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:27

Laiskottelen hyvällä omalla tunnolla. Miksi aiheuttaa itselle stressiä???? kyllä ne työt vielä ehtii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:46

Sama tunne täällä. Nytkin pitäisi olla kasvimaata kuopimassa, mutta sisällä vain napsuttelen, latailen kuvia, kirjoittelen sähköposteja, soittelen puhelimella ja: minulla on liha uunissa paistumassa, eli teen jotain ihan oikeastikin !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:20

voit laiskotella rauhassa joksus. Itse ajattelen aina niin tekemättömistä töistä, että " tulee sekin hetki kun teen tuon" ja sitten kun se hetki tulee niin sen tekee mielellään:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 13:44

yleensä annan laiskotukselle periksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:21

yritän ajatella, että voin tehdä ne myöhemminkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 17:51

Käy sohvalle hetkeksi lepäämään ja odota,että omatuntosi nukahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 17:05

käännän kylkeä ja vaihdan ajatusten kanavaa, valitsen jonkun viihteellisemmän ....