Millä puhdistat tietokoneesi näppäimistön?

Avainsanat: näppäimistö pöly

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 08:00

Minä imuroin sillä karvaisella pikkusuulakkeella ja nihkeällä mikrokuituliinalla pyyhin vielä .

Kysyjän kommentti

se konsti on minullakin käytössä ja puhdasta on tullut,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 08:24

Olen delegoinut homman miehelleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:47

Jollain kosteuspyyhkeen tapaisella joka on siihen tarkoitukseen tehty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:51

Nykyistä näppäimistöä ei ole vielä olllut tarvetta putsata. Edellisen joskus avasin pohjasta ja nihkeällä rätillä pyyhin pölyt ja leivänmurut siltä levyltä, jota vasten näppäinten pohjassa olevat alumiinifoliot painuvat. Näppäintä painaessa nuo foliot oikosulkevat tietyt levyllä olevat johtimet, mistä kone tietää, mitä näppäntä käyttäjä on painanut. Kun joku tai jotkur näppäimet alkavat osoittaa kontaktihäiriöitä, niin on puhdistuksen aika.
Itse pidän tärkeämpänä puhdistaa itse pöytäkoneen sisältä pölyt pari kertaa vuodessa, sillä se on varsinainen imuri, joka imee sisäänsä koko ajan pölyistä ilmaa, mutta ei päästä pölyjä ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:21

"Andek" antoi hyviä ohjeita. Uskon helposti, että pc-pöytäkone imee tuulettimensa kautta paljon pölyä sisäänsä. Näppäimistön puhdistamiseen on olemassa joitakin puhdistusaineita, pyyhkeitä, jopa jotain geeliä tai sinitarramaista ainetta.
Tusta pölystä vielä, olen joskus "putkitelevisioiden aikaan" parin vuoden välein HYVIN VAROVAISESTI imuroinut k.o. televisioiden sisukalut. Ainakin meillä sitä pölyä oli pelottavan paljon, siis mahdollista kuumenemista ja tulipaloa ajatellen. Siinä on kuitenkin olemassa SÄHKÖISKUN VAARA! joten en suosittele itse tekemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:33

sitä varten on tullut hankittua puhdistus setti ,puhdistus noin 2kk välein,ensin aina imurointi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 09:33

Kippasin sen kumoon toissa viikolla, ja kas kummaa. On ilmeisesti tullut vietettyä ruokatunnitkin työnsä ääressä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 10:00

minä pyyhdin kostealla rievulla tai sit mikroliinalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 10:22

En ole pahemmin tätä pyyhkiellyt, kun aina kirjoittelen, eihän tähän pääse pöly pesiytymään. Joskus leivänmuruja poistan tuollaisella kynän päässä olevalla sutilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:04

nihkeällä mikrokuituliinalla otan koko läppärin joka puolelta , myöskin näytön, tiedä sitten onko se oikein , mut hyvin tuo näyttää pelittävän ainakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:00

Imuroin ensin suulakkeella ja sitten suihkaus puhdistukseen tarkoitettua spreyta ja kuivaus kuituliinalla. Hiiri kannattaa myös puhdistaa avaamalla sen pohjakansi auki ja kopistelemalla nukkaset pois sisältä. Suurin ja pahin pölynkerääjä on kuitenkin tietokoneen puhallin ja raitisilma suodattimet koneen sivuilla, jotka kannattaa imuroida suulakkeen avulla. Muista katkaista sähköt koneestasi, sillä staattista sähköä syntyy imuroinnin aikana, mikä voi sekoittaa koneesi toiminnat. Olen mitannut ampeerimittarilla tietokoneen suorittimen kotelosta sellaisia sähkömääriä, että niillä palaisi vaikka 60w-lamppu. Kerran eräs yritys soitti, että heidän palvelimensa toiminta on hidastunut. Avasin palvelimen suorittimen suojakuoret suurinpiirtein leikkuria käyttäen, kun olivat jumiutuneet niin kiinni. Yllätys oli suuri kun sisältä paljastui pussillisen verran "villakoiria". Ihme, että kone ei ollut syttynyt tuleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 13:46

imuroin ja mikroliinaa käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:11

nihkeällä rätillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:23

käännän ympäri ja ravistan, niin kaikki muruset tulee pois.. muuten en mitenkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:11

Meillä mies hoitaa nämä teknisten laitteiden huollon. Ja mie senkun Napsuttelen puhtaalla näppäimistöllä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 17:17

ruokakunnan pölyvastaava vimmassan käy läpi kaikki vehkeen, siinä samassa menee nämä näppiksetkin ihan huomaamatta ..