Voiko parketti lattialla käyttää kaikkia tavallisia mattoja? voiko esim.kumipohjainen matto tehdä vahinkoa?

Avainsanat: matto parketille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 20:29

Parkettilattialle mahdollisimman vähän peittäviä mattoja eikä varsinkaan kumipohjaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 17:13

Henkilökohtaisesti itse en laittaisi kumipohjaista mattoa parketille, minulle on käynyt n. 10 vuotta aikaa että muovilattiaan jäi kumipohjaisesta matosta jälkiä, matto joutui kaatopaikalle ja sain loputakin myös eteiseen laminaatin, materiaalit ovat tietenkin parantuneet näinä vuosina ja tämä on vain minun kokemukseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 17:42

Kaunis parkettilattia ei välttämättä tarvitse mattoa. Itselläni kyllä on sellainen - onko sen nyt juuttipohjainen - matto siksi että huone näyttää pehmeämmältä kun lattialla on matto, mutta en ole sen huomannut vaurioittavan lattiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 20:52

EI gummia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:44

gummia voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 05:57

Kysy ainakin ensin myyjältä ja suhtaudu vastaukseen kriittisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 10:30

Kyllä meillä on käytetty ei ole mitään haittaa ollut. ja on nytkin käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:55

Kumipohjamaton vaarana on sen alle päässyt kosteus. Se liimaa kumin alustaansa, ja lähtee lopuksi irti matosta ja tarttuu lattiian. Lattiasta se kyllä lähtee irti. Meille on käynyt tällä tavalla, kun huonotapainen koiramme ei ole viitsinyt pyytää ulos. Matot on jouduttu lopulta heittämään pois. Enää en kumimattoja suostu lattioillemme laittamaan.