Onko Jumala olemassa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 15:08

No tämä on just ku opettajainhuone, että nyt tulit oikeaan paikkaan.
Täältä se vastaus löytyy.
Itse uskovaisena tässä viinilasi kädessä näitä kysymyksiä katselen ja kovasti on napsun taso sitten aloituksen päässyt laskemaan.
Ikävää mutta totta.
Jollakulla on jääny kivekset mankelin väliin ja jollakin on jumala kateis.
Itse kysyin vr lippupalveluista, kun en halua maksaa palvelumaksua heiltä kysymisestä.

ps
Mun saa haukkua ihan vapaasti ketä kirjoituksellani loukkasin jos loukkasin.

Lähteet:
Oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 14:53

Ei minulla ainakaan uskoni siihen riitä että olemassa olisi, ei ole meillä ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.07.2009 - 14:57

Se on jokaisen itsekseen pääteltävissä onko vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 15:30

Jokaisella, joka niin tahtoo ja uskoo, on oma jumalansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 16:09

Valitse näistä (tai jostain muualta) ihan vapaasti...:

1. Teismi eli jumalausko on käsitys, jonka mukaan jumala on olemassa.

2. Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai ontologisesti käsitystä, jonka mukaan jumalaa tai jumalia ei ole olemassa
2.1. Negatiivisten ateistien mukaan jumalan olemassaolon puolesta ei ole esitetty mitään todisteita, joten jumalausko on perusteeton.
2.2. Positiivisten ateistien tai tieteellisten ateistien mukaan jumalan olemassaoloa voidaan pitää todistettavasti epätotena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 16:52

Ai hyvä jonskumaria kun muistutit,.mun piti vastata sulle,pitääs mennä lukemaan sun kyssäri...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:16

jonkun mielestä on, jonkun mielestä ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:56

Jumala on käsite, joka tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja, joiden uskotaan hallitsevan luonnonvoimia, ihmisten kohtaloita ynnä muuta. Uskonnosta riippuen jumalia voi olla yksi tai useampia. Jos jumala on olemassa, niin kuka kumma loi sitten jumalan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 18:58

Jokin korkeampi voima varmasti,
onko se jumala, allah, keisari vinostus vai joku muu on jokaisen itse päätettävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:35

Minulle ainakin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:04

Ite en usko.Sen jälkee ku mummi kuoli eikä mihikää rukouksii vastattu ni mie lakkasin uskomasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:07

On olemassa järjestelmä, jonka joku todella kehittynyt yksilö tai yhteisö on luonut. Itse olemme yksi osanen tässä järjestelmässä. Ymmärryksemme ei riitä tajuamaan tätä. Jollakin on kuitenkin tuo ymmärrys. Kutsukaamme häntä vaikkapa Jumalaksi. Ihan sama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:51

Joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:12

Ei, siis minun mielestäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:25

Epätietoista mieltäsi voit rauhoittaa tutustumalla artikkeliin Kreationismi.
hikipedia.info/wiki/Kreationismi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 09:14

Jokuhan tämän kaiken on alkuunpannut ja asioihimme puuttuu. Uskon sen olevan hänen jota emme näe, mutta jonka olemassaolon kuitenkin tunnemme. Kuka herkemmin, kuka huonommin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:10

Kyllä välillä uskon että on. mutta jos jotain kauheaa tapahtuu niin silloin mietin onko jumala tosiaan olemassa. ja siksi miksei estänyt sitä tulemasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 16:57

Historiallisesti ei olla pystytty todistamaan eikä kieltämään Jumalaa.

Ihmiset ovat periaatteessa "luotu uskomaan"
Onko Jumala ihmisen luoma kuva uskosta?

Itse en oikein usko, mutta välillä sekin käy mielessä.

Raamattuakin on karsittu niin paljon, että mikä sitten on enään totta?

Ihmiset on niin helppo saada uskomaan, ei tarvitse ajatella omilla aivoilla kun vain uskoo. Se tekisi elämästä varmasti helppoa.