Onko teilläpäin räkättirastaita...

....täällä niitä on riesaksi. Nyt kun on punaiset viinimarjat valmistumassa niin kyllä oli eilen iso parvi lintuja. Hätystelin niitä moneen otteeseen pois, se on vaan hetkellistä räkätti on aika ovela lintu kun seurasin niitten toimia, niillä on aina kaksi ennakko tähystäjää jotka ilmoittavat sitten suurelle parvelle että nyt reitti on vapaa. Tänään hermostuimme ja laitoimme verkot pensaitten päälle maahan saakka. Ilmeisesti muuta konstia ei ole en ainakaan ole kuullut, onko muuten siinä taikaa jos maalaa punaisia kiviä, lyövät niihin nokkansa, menevät ehkä vähäksi aikaa pyörryksiin. Kumma kun niille eivät mustaherukan marjat kelpaa, ovat ne värisokeita, olen ajatellut.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2009 - 21:51

kyllä niitä ihan riittämiin tossa räksyttelee, vaikka se kulmakunnan kanahaukka ahkerati niiden pesiä tyhjentelikin (kävi nappaamassa munatoteja) ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.07.2009 - 21:00

En ole nyt nähnyt räksyjä. Mutta ei täällä kerrostaloalueella ole noita marjapensaitakaan. Taitavat olla omakotiasujien riesana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 21:50

Hanki lokinkuva pensaan juurelle, niin ei räkätit tule aterialle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 22:06

Yllättävän vähän - onneksi.
Tosin harakat vastaa aamuherätyksestä senkin edestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 22:27

En ole nähnyt yhtään räkättiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 23:01

Vähemmän on kuin aikaisempina vuosina. Metsässähän on nyt marjoja. Ei ole pakko syödä happamia viinimarjoja, kun mustikoitakin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 01:10

Kyllä niitä täällä meilläkin on, mutta eivät vielä ole olleet riesaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 01:25

Mun palstan naapurissa viinimarjapensaita ja sieltä pyrähti ilmaan valtava varpusparvi siis marjapensaasta!Mokomat olivat syöneet ylimpien oksien marjat kaikki suihinsa.Sitten kun mulla on marjapensaita,meinaan ne suojella jotenkin,verkotko olis ainoat,noh siihen menee kesiä ja monta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 02:40

Täällä ei ole rastaita. Kokeile haukan lentokuvaa kiikkumassa puunoksalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 05:54

Kyllä niitä meillä on, ja luulevat omistavansa koko pihan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 08:07

Paljonko tarvitset?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 10:41

Näin äsken kolme lintua jotka sano et myö ollaa räkättei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 11:40

On mansikkamaalla ja tänä aamuna viimeksi näyttelin variksenpelätintä heille oikein hyvällä menestyksellä. Tosin mokomat palasivat heti, kun selkäni niille käänsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 11:51

Kyllä niitten räkätystä joutuu kuuntelemaan päivät pääksytysten. Ja tuossa kukkamaassa pihassa varsinkin aamuisin käyvät arrteita kaivamassa.
Sisareni puutarhassa maalla hävittävät vähäiset mansikat ja viinimarjat. Verkkojakin ovat laittaneet, mutta tuuli niitä riepottelee pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 19:22

On räkättejä ja paljon, vatut tuntuu maistuvan.
Haukan kuvaa on testattu, mutta tottuvat sihen melko nopeesti, ei pelota enää.
Pitäisköhän välillä vaihtaa kuvaa, jos veis oman kuvan tai naapurin.... ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:57

Riittää liiaksikin

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:20

on kyllä , ja paljon

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 08:48

Omiin tarpeisiin on riittänyt. Virittelin cd-levyjä pensaiden oksille ja heitin vielä verkot niskaan. Jos tepsii tänäkin vuonna, niin saattavat jättää minullekin jotain mehustettavaa.