Pistäkää kokemuksia Wienin ruokaravintoloista hinta laatu? viihtyvyys? reilu viikon päästä reissuun ja hyviä vinkkejä otan vastaan

Avainsanat: ravintolat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.06.2008 - 09:00

omat kokemukset ja muistikuvat ovat muutaman vuoden takaa, mutta eiköhän tilanne ole suunnilleen ennallaan.

Hintapolitiikka on ihan niinkuin muissakin suurkaupungeissa, lähellä 'turistirysiä' saat maksaa reilusti enemmän kuin vähän sivummalla. Esimerkiksi Stephanplaz (katetraalin ympäristö) on aluetta jossa kaikkien 'on käytävä' ja niinpä hinnoissa on sitten sellainen +20%, mutta kun ympäristö on täynnä viihtyisiä ravintoloita ja katukahviloita, niin kyllä siellä kannattaa ainakin oluselle istahtaa ihmettelemään maailman menoa.

Sellainen hyvä nyrkkisääntö on: kaksi korttelia isolta kadulta sivuun ja silmät auki, hyvä ruokapaikka löytyy varmasti, muista katsella myös kellariravintoloita, ne ovat useinkin todella viihtyisiä. Wien on vahvasti saksalaisella ruokakulttuuri alueella joten rasvan kanssa ei ujostella.

Wienissä löytyy myös lukematon määrä vanhoja tai uusvanhoja kahviloita, joissa monessakin on ainakin lounasaikaan mahdollisuus myös aterioida (lyhyt lista) ja niistä voi löytyä ihan hyvä vaihtoehto.

Tämän päivän tilanteesta en tiedä, mutta ainakin aikaisemmin hintataso oli aika lähellä suomalaista (juomapuolella, olut/viini, tietysti huomattavasti edullisempaa).

Ja kun mässäilystä puhutaan niin ei sovi unohtaa Grinzingiä. Kylässä riittää ihan katsomistakin ja se on kuuluisa viinituvistaa ja Heuriger paikoistaa. Vähän sesongista riippuen siellä on yleensä tarjolla ehtymätön buffet ja kannukaupalla viiniä johonkin kiinteään hintaan (arvaisin nykyään 12-15 €). Hyvän sesongin aikaan myös paljon livemusaa palan painikkeeksi (se on kyllä pääasiassa sitä saksalaista humppaa ja muuta vastaavaa)
Grinzingiin pääsee ratikalla (muistaakseni linja 38)

Lähteet:
muisteluita

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.06.2008 - 11:02

Ihana paikka.Paljon hyviä ravintoloita.Mutta hinnat samat kuin Suomessa,jopa kaliimmat.