ruokaillessa pudotin lusikan lattialle, voiko sillä syödä vai onok se täynnä bakteereita tms.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 26.07.2009 - 18:24

Miten siistiä tai likaista sinulla on, riippuu siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.07.2009 - 18:26

puhalla lusikkaan ja eikun syömään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:30

Niinhän sitä sanotaan ettei saisi käyttää, tosin jos pudotan niin käytän kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:38

jos olet ruokailemassa ravintolassa, tarjoilija tuo sinulle puhtaan lusikan tilalle,
jos kotona ruokailet, otat puhtaan lusikan ja jatkat ruokailua,

pahimmassa tapauksessa voit saada ruokamyrkytyksen, jos syöt sillä lattialle pudonneella lusikalla sitä pesemättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:40

riippuu kuinka likanen lattia oli. pese se ja sit voit taas käyttää sitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:48

ei kannata syödä sillä lusikalla. hae itse puhdas tilalle tai sit pyydä tarjoilijaa tuomaan sinulle uusi lusikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:52

Kannattaa ensin nostaa se lusikka ylös lattialta. Sen jälkeen sillä varmaan voi syödäkin, puhdistamisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:55

Mielestäni olemme menettäneet paljon vastuskykyä liiallisella puhtaudenpidolla. Kaksivuotias söi ja joi kaikkea, jopa kraanavettä Turkin lomalla. Taisi maistaa lattialtakin jotakin kun silmä vältti eikä tullut vatsatautia.

Kotonasi on varmaan niin puhdasta, että voit syödä lattialta nostetulla lusikalla huoleti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 19:28

kotona syödään ihan rauhassa lattiankin kautta käyneillä välineilla, ravintolassa ei koskaan ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 20:02

Sen kun vaan jatkat syömist samalla välineellä kotona, vaik ois lattialle tipununna, jos ei ny ihka torakat siel kävele, mitä en missään nimessä usko;), niin vastustuskykysi vaan paranee, liika puhtaus on pahasta terveyden kannalt....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 20:23

Onpa paha pulma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 20:41

Käytä vaan. Suomessa hysterioidaan muutenkin liikaa puhtaudesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 21:52

Kotona kyllä - ulkona syödessä vaihdan pudonneen kihvelin.
Tosin ei ole koskaan pudonnut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 23:22

Riippuu aivan siitä, missä se lattia , jolle lusikkasi pudotit, sijaitsee. Yleensä ohje on, että älä syö . sillä lusikalla, vaan ota uusi, jos on puhtaita. Muuten pese tai ainakin huuhtele lusikkasi, ennenkuin syöt sillä uudelleen.Ikävää, että jouduit odottamaan epärietoisuudessa näin kauan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 10:39

Lusikka on lopullisesti pilalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 10:47

Voi syödä
mut lusikan putoominen
tietää vieraiden tuloa niin tapahtuiko ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 12:45

Jos kotona pudotan, niin nostan vaan ylös ja jatkan syömistä. Mutta vaikkapa ravintolassa menee kyllä lusikkaa vaihtoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 12:56

Jos olet romanivähemmistöön kuuluvainen, sääntöjen mukaan sinun täytyy nyt hävittää kyseinen lusikka ja hankkia uusi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 13:58

kyllä voi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 16:24

Anna palaa,sopivasti vasta-aineita kaikenmaailman tauteihin ja allergioihin,ellet navetassa syö ja lusikka putoaa lehmän kakkeliin,sen huuhtelisin ellei halua lisämausteita keitoksiin,mutta jos pirtissä nakkelet lusikkaa maahan,syöminen sillä ei haittaa tahtia;taukojumppaa samalla nääs.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 18:26

Kotona voit tietenkin jatkaa syömistäsi sillä, mutta ravintolassa tai jossain juhlatilaisuudessa et voi missään tapauksessa. Se on suuri etikettivirhe. Esimerkiksi veistä ei saa viedä suuhun, paitsi poikkeuksellisesti rapujuhlilla rapuveitsi. Koska veitsi on myös ase, on sen käyttöä valvottu monin tapasäännöin. Jo keskiajan lopulla yleistyivät edelleen voimassa olevat säännöt, että veitsellä ei saa osoitella toisia ihmisiä sekä kaikki minkä voit leikata ilman veistä, tulisi paloitella haarukalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:17

Riippuu ihan siitä,et missä sen puotit ja onko kyseises paikas kenties lemmikkejä.Ite en kyl samal lusikal söis vaan ottasin puhtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:22

minä söisin ainakin sillä lusikalla, tai no riippuu kuinka likainen kämppä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 08:37

Jos ei ole mahdollista huuhtoa sitä vedellä tai pyyhkiä lautasliinalla, niin sitten ei auta muu kuin uuden hakeminen. Perussiistissä paikassa lattiat tuskin ovat niin likaiset että lusikka sinne pudottuaan pilalle menisi.