Mitä tarkoittaa sana Arvostaa? Miten voin Arvostaa toista ihmistä? Mitä mun pitää sanoa toiselle ihmisille että Arvostan häntä?

Miten toinen ihminen voi tuntea että häntä arvostetaan ku jotain sanotaan....?

Avainsanat: arvostaa ihminen tuntea

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2008 - 15:57

ehkä tämä on vähän vanhahtava tapa ilmaista seuraavia asioita:

- olen sitä mieltä että olet tehnyt arvokasta työtä (usein epäitsekästä)
- olen sitä mieltä että sinun mielipiteesi ovat hienoja ja kuunioitettavia
- minusta olet hieno ihminen
- jne.

yleensä sanonnan henki on, että olen samaa mieltä, mutta itse en olisi jaksanut, viitsinyt tai osannut toimia yhtä hienosti

Lähteet:
mutu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2008 - 16:14

Sanoessa toiselle arvostavansa häntä tarkoittaa sitä, että asetat hänet ns. korkeammalle asteelle. Arvostus lähentelee kunnioitusta ja kiitollisuusta jostakin
tehdystä tai sanotusta asiasta. Oletettavasti arvostamasi henkilö on toiminut sinulla hyvänä auktoriteettinä asiassa,jota et itse ole osannut tai kyennyt hoitamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2008 - 19:30

arvostaa voi toista ihmistä saamatta tältä mitään vastineeksi, siis arvostaa ihmistä ihmisen itsensä vuoksi jo pientä vauvaakin voi arvostaa vaikka hän ei varmasti ole tehnyt toiselle mitään konkreettista vastapalvelusta. vaan arvostaa hänen olemassaoloaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2008 - 21:38

Arvostaminen ja kunnioittaminen ovat miltei synonyymejä. Voit osoittaa toiselle arvostamisesi kunnioittamalla hänen tunteitaan ja mielipiteitään ja antamalla palautetta hänen panoksestaan asioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2008 - 11:08

Sanaa voi käyttää useissa tilanteissa:Arvostat ystävääsi,koska hän on niin mukava Sinua kohtaan.Arvostat vanhempiasi,koska he ovat huolehtineet Sinusta,arvostat työtovereitasi,koska töissä on niin hyvä ilmapiiri,arvosta itseäsi,koska olet "juuri Sinä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2008 - 13:04

esimerkki toisen arvostamisesta (tai siis jos olisi arvostettu):
- vaimo haluaa menna valitsemaan tapetteja, saa jotenkin huokuteltua miehen mukaansa...
- nainen katselee tapetteja ja saa miehenkin niitä vähän vilaisemaan...
- nainen kysyy mieheltä: Mikäs näistä tapeteista otetaan?
- mies vastaa ja sanoo mikä hänestä olis sopivin (ja helpoin laittaa seinään)
- nainen ai todellakaan valitse sitä tapettia, jonka mies olisi voinut valita...miehen mielipiteellä ei todellakaan useimmiten ole mitään tekemistä arvostuksen saatika miehen mielipiteen kuuntelun kannalta...joten ostetaan useimmiten se tapetti, jonka nainen haluaa...ettei tule riitaa...

Näitä tapauksia on meinaan sattunut aika monia matkan varrella....varmaan aika monelle parisuhteessa elävälle...