Haluaisitko käydä avaruudessa ?

Lisätty: 24.07.2009 - 17:42

Chumba, jäädä islantiinko vai avaruuteen, joku napsulainenko ... ????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2009 - 21:05

Tuli sukkula simulaattorilla kierrettyä maapallo v 2001 kolmesti Kennedy Space Centerissä. Paljon saisivat maksaa ennen kuin lähtisin todelliselle matkalle. Onneksi nyt on ikää riittävasti ja kunto sellainen etteivät taitaisi kelpuuttaa mukaan.
Komein auringonnousu 300 km korkeudesta oli Himalajan takaa minkä olen nähnyt. Maaäidin nahka on paikoin rupinen.
Vauhdin jarrutus ilmakehässä 28 000km/h nopeudesta 600km/h on huimaa rävistystä. Columbia hajosikin 2003 alussa ko vispauksessa kun eristystiilet oli vaurioituneet.

Lisätty: 23.07.2009 - 21:31

www.avaruuslennot.fi/sukkula...umbia.html

Kysyjän kommentti

Simulaattorimatkan haluaisin / voisin tehdä, mutta aidon jättäisin varmaan tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2009 - 20:08

En, tässä maapallossa on minulle ihan tarpeeksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 20:13

Kyllä.
Maannousu on upea näky.
www.tekniikkatalous.fi/multi...56642i.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 20:32

Kyllä, sieltä olisi mahtavat näkymät, vaikka:
Kuka oli maailman tyhmin neuvostoliittolainen?
- Juri Gagarin. Hän kiersin 3 kertaa maapallon ympäri ja palasi takaisin Neuvostoliittoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 20:34

Kyllä minä siellä voisin käydä, kun on tuota vapaata minulla paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.07.2009 - 20:51

En mää taitaisi uskaltaa edes vaikka joku kustantaisi lystin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 21:17

Eikös maapallo ole avaruudessa tai siis osa avaruutta?
No - ei - määritelmän mukaan avaruus alkaa maapallon ilmakehän ulkopuolelta.
Minun mielestäni tuo käsite on "nurkkakuntainen" tai "maapallokuntainen". Kyllä meidän pikkuinen Tellus-maapallomme pyörii muiden, isompien ja pienempien mukana avaruudessa.

Vastauksena kysymykseen sanon siis, että olemme avaruudessa koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 21:48

Minä pysyttelen kernaasti maanpinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 21:51

todellakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 21:56

En siinä suunnassa haluaisi käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 22:25

En vaan mieluummin islannissa.
(todellakin joku voisi vaikka jäädä sinne)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 22:45

en todellakaan, vaik maksettais

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 23:27

En tahdo mennä avaruuteen, koska maapallollakin on vielä melkein kaikki näkemättä ja kokematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 00:50

muutaman päivän avaruusmatkalla tuhois luonnonvaroja enemmän kuin muuten koko elämänsä aikana, mitenhän senkin tuhlauksen jälkipolville selittäis ....

ja toiseksekseen mulle piisaa ihan hyvin kun koluan näitä rantoja, niitä piisaa loppuelämäks ...

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 24.07.2009 - 03:43

Olisihan se mukavaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 09:13

joo

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.07.2009 - 09:44

Olisihan sinne kiva lähteä maisemia ihailemaan, mutta jos jättäisi tuon matkailun noihin kaukomaiden reissuihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 09:59

Haluaisin,mutta mulla ei oo varaa,maksaa maar aik pal kahisevvaa tommottiine reissu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 10:20

Mikä ettei. Se olisi varmaan huikeaa nähdä sininen planeetta sieltä oikein kunnolla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 01:11

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 17:31

Voisihan siellä piipahtaa. Se auttaisi varmaan saamaan eri asioihin uutta näkökulmaa, suhteellisuudentajua tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 11:04

en ikuna , ihan on liian ahdas vekotin tälläiseelle ahtaan paikan kammoiselle...ja kotimaassakin on kolkkia joita en ole vielä kollunnut.. jot jätän sen matkan suosiolla väliin...