Voisitko anteeksi antaa puolisollesi pettämisen ja jatkaa suhdetta hänen kanssaan ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 23:56

Anteeksi voi ja pitääkin antaa, mutta unohtaa täysin onkin sitten toinen asia. Luottamuksen rakentamiseen uudelleen menee todella pitkä aika, jos koskaan täydellisesti.. Tietty riippuu siitä miten on pettämisen määritellyt itselleen ja kumppanilleen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 19:27

Jatkaa voin, mutta anteeksi en antaa milloinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:29

Riippuu siitä kenen kanssa, miksi, milloin, missä tilassa, kuinka usein, kuinka hauskaa se oli, millä tuulella on... Oon kerran antanu naiselle anteeks ku se meni toisen jätkän kans sänkyy sinä iltana ku kerroin rakastavani sitä... Mut toisaalta se ei ollu kiinnostunu musta, niin whatever.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:31

Sanoosin, jot joissain tapauksis vois antaa anteeks, mut ei koskaan unohtaa:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:36

kyllä voisin, koska hän on kuitenkin minulle se oikea.. aikaahan se veis, et luottamus palautuu, mutta uskon ainakin, että voisin antaa hänelle anteeksi ajan kanssa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:49

missähän se pettämisen raja sitten on ?
kyl ihminen venyy kun tarve on, venyy vaikkei niin tarvitsiskaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:54

Minäkin antanut kerran anteeksi ja suhde jatkui, mutta ei sitä ikinä voi unohtaa. Lopuksi sekin karitui, kun huomasin leväperäisyyttä asioiden hoidossa. Enää en lähde sellaisten kanojen kotkotuksiin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:06

En haluaisi olla hänen kanssaan sen jälkeen missään tekemisissä ,jos niin kävisi että hän minua pettäisi , meillä on 35 vuotta ollut säännöt asioista , ja tämä on yksi niistä, katsoa saa muttei koskea ,kumpainenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:09

Tove Jansson sanoi, että "Nainen antaa anteeksi, mutta ei koskaan unohda. Mies ei anna anteeksi, mutta unohtaa". Siinä saattaa olla vinha perä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:36

En pettämistä anna anteeksi, ja suhde loppuisi siihen paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:43

En voisi.Suhde ois finito samantien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:06

Kyllä kai - jos sellainen (tapaus/tilanne) olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:24

ttuskin ku oon muutenkin niin mustasukkanen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 21:58

En voisi antaa anteeksi. Kerran sitä kokeilin, mutta hullummaksi meni touhu miehen puolelta. Petti jo samalla viikolla toistamiseen. Joten se loppui sillä sekunnilla, kun sain toisen kerran kiinni samasta asiasta. Ensin lensi mies, ja sitten vaatteet perässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:58

Voisin, jos puoliso katuu oikeasti. Me ihmiset teemme virheitä, eikä kukaan ole täydellinen. En kuitenkaan tässä elämässä löytäisi puolisoni kaltaista ihmistä, joten en helpolla hänestä luovu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:08

Itelläni just sellaset epäilyt on joten tuoreella kokemuksella voin sanoa,et anteeks en voi antaa,jatkamisen kans on sit vähä niin ja näin.Jos pystyy tunnustaa,ku toine epäilee ni ehkä voisin jatkaa.Jos taas yrittää peitellä tekoaan ni en pysty,koska sit on kyse pettämisen lisäks kyse myös valehtelusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.07.2009 - 22:28

Hyvin mahdollista että kerran voisin antaa anteeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:33

Ei kai ihminen omista toista ihmistä mutta tietty luottamus ja sen pitäminen on parisuhteen perusasiaoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:37

riippuu paljon tilanteista, ihmisistä ja muista asioista. kokemusta on, ja syyllistynytkin olen joskus aikoinaan. anteeksi voi aina antaa muttei unohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 00:23

Papitin ja muiden unohtavien ja anteeksiantavien kanssa samaa mieltä,asiat riippuu niin monista asioista,eikä tosiaan omisteta,ketään.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 23.07.2009 - 04:39

Itse en antaisi. Jos toisella on taipumusta moiseen niin se on menoa sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 10:50

Tuohon voin vastata ihan kokemuksesta, jatkoin suhdetta , mutta luotto meni ja lopulta tuli erokin. Siihen tosin vaikutti muutkin asiat kuin pettäminen.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 11:48

en tiedä kun ei ole koskaan tullut vastaan sellaista tilannetta, että anteeksi anto tässä punnittais. Mutta.. se mietittäis sitten. Ja kuinka vakavasta on kyse ym.. en osaa vielä vastata

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 17:45

Edellinen suhteeni (avioliitto) kariutui juuri pettämiseen. Kun sain siitä tietää, kesti kolme tuntia kun äijän kamat oli kasassa ja neljä tuntia kun mies tavaroineen oli saanu lähteä. En ole hetkeäkään katunu vaikka jäin yksin lasteni kanssa. Mutta ei ole miestäkään näkyny, edes lasten elämässä.. Eli en missään nimessä jatkaisi!!!