mikä on vasaran toiminta periaate

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 15:59

etsi lähin peukalo, ja siihen vaan ....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 16:00

lyödä vasaralla sormeen ja olla sitten ääneti, kokeileppa... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 16:12

Voi vasaralla myös nauloja lyödä , sillä toisella päällä ja toinen pää on mistä kiinni pidät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 16:31

Huomioi tuulensuunta että osut kohteeseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 16:50

Kun sen rennolla otteella antaa laskeutua kohteeseensa, se työntää edessä olevan esteen (tässä tapauksessa naula) syvemmälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 16:59

Lyö sillä lujaa vaikkapa naulaa, niin lautaan uppoaa. Ota sormi pois vähän ennen osumaa, muuten uppoaa sormesikin sinne lautaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 17:19

Vasaran toimintaperiaate on newtonin lakien mukainen inertiavoima. Kun alat liikuttamaan vasaraa kohti naulaa, niin alat muuntaa vasaran potentiaalienergiaa liike-energiaksi. Kun vasara osuu naulaan, se pyrkii inertian takia jatkamaan matkaansa, mutta naula/alusta taas yrittää pysäyttää sen. Koska naula koostumuksensa takia johtaa energiaa eteenpäin, niin vasaran energia kohdistuu naulan kautta pienelle alueelle alustaa, alusta antaa periksi ja naula menee sisään. En ole mikään ydinfyysikko ja tuo selitys on puutteellinen mutta eiköhän se joten kuten siinä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 18:47

Sillä lyödään yleensä jotain päähän esim. naula. Käyttöohje: Nosta vasara n. 20 cm:n etäisyydelle naulan kannasta. Suuntaa vasaran hamara kohden naulan kantarasterointia siten, että ajatellun lievästi kaarevan lyönnin seurauksena hamara kohtaa naulan kannan 90 asteen kulmassa hamaran ajatellussa keskipisteessä. Heilauta vasaraa em. kaaressa kohti naulaa, kunnes se kohtaa kannan. Naulan kärki painuu pinnan laadusta ja lyönnin voimakkuudesta riippuen 5-20 mm pinnan sisään. Toista toimintoa, kunnes naula on kokonaan pinnan sisäpuolella, kantaa lukuunottamatta. Turvatoimet: Vältä peukalon asettamista naulatessa kantarasteroinnin ja vasaran väliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:49

Kokeile iskeä sillä omaan päähäsi ja kysele sen jälkeen lisää järkeviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.07.2009 - 22:30

Lyö sillä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 14:42

Vasaraa en tarvitse matkoilla eli en ole ki innostunut myöskään sen toimintaperiaatteesta.