Mitäs tarkiottaa että junttaa??

Lisätty: 21.07.2009 - 21:52

Kerroppas hauskat sanat junttauksesta??Ida pieni söpöliini..

Lisätty: 21.07.2009 - 22:39

Idahan löysi hurjat junttaukset,en kyllä ole ennen kuulut mitä voi tarkoittaa junttaus..minkä Ida kertoi..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 21:37

Tulee mieleen sellanen kun jonkin asian haluaa mieleiseen päätökseen niin sen vie keinoja kaihtamatta päätökseen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.07.2009 - 21:17

Minä junttaan eli tiivistän. Esimerkiksi kun asennan vaikka pihalaattoja, junttaan reunojen alta.

Lisätty: 21.07.2009 - 21:43

Löytyipä hauskat sanat perussanalle juntata.

Lähteet:
urbaanisanakirja.com/word/ju...tata/7582/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 21:21

Esimerkiksi paalu juntataan maahan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 21:27

Meillä sanotaan jos lapset kovasti riehuvat ja pomppivat, että lopettakaas se junttaaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 21:39

Juntata joku paikoilleen, hakata, nuijia, tms.:)

Lähteet:
Iskäin käytti tätä sanontaa paljon; no junttaa se siihen, jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 21:55

Poliitikkojen käyttämä termi, jos halutaan oma ehdotus juntata eli viedä läpi jossain päätäntäelimessä esim. kaupunginhallituksen kokouksessa. Tai esim. Burman juntta valmistelee vaaleja ...

Junttaa käytetään myös rakennusalalla, kun esim. rakennuksen tai sillan pohjarakenteita halutaan vahvistaa ja tukea paaluilla. Laattojen pohjia juntataan, eli tiivistetään.

Voidaan tarkoittaa, myös esim. jääkiekossa, kun joku junttaa eli tekee väkisin maalin vastustajan verkkoon.

Autoissa sanotaan: Muuten mäntä junttaa kärkivälin ...

Tässä taas tapahtuu paineen voimasta.....
vekotus.org/wp/wp-content/up.../oinas.jpg

Lisätty: 22.07.2009 - 03:09

Huom! Junttausta ei pidä sotkea jyräykseen, sillä se on aivan eriasia! Esim. rakennettavien teiden jyräys tai julkkikseen Jyrki Jyräykseen, ei siis Jyrki Junttaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 22:20

Meillä juntataan myöskin tienpohjia, jotta niistä tulee kovia ja tasaisia ennen uutta asfalttia. Joskus sanotaan, että "junttaan sulle päähän sen asian...."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 22:21

juntata joku asia läpi,
juntata paalu maahan,

junttapulla - arkivehnänen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 23:35

hei juu,
hei juttan på
kun jutta on raskas
niin levätäänpä jo

näin lauloivat rautatien rakentajat viime vuosisadan alkupuolella kun junttasivat ratapölkkyjä ja -kiskoja paikalleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.07.2009 - 23:38

Asian tössääminen, tai niin minä sillä sanalla tarkoitan-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 00:22

Jos jokin urheilulaji pitää sanoa niin se on lentopallo,
siinä pallo juntataan iskulyönnillä vastustajan kentänpintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 06:24

Paalujen lyönti maahan on junttaamista. Junttalaulalaja oli ennen lihasvoimalla käyvän paalukoneen mukana.
Muistan poikasena kun Matin Olli lauloi siltatyömaalla puoli tuhmia; Hali tuli jullin tullin jos minä annaan aittaan tulla jne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 08:34

junt taaminen = oman ajatuksensa läpi jyrääminen toiselle henkilölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 09:21

junttaanko mää sua, sanoo pohjalaanen ( silloon tuloo nenästä verta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 11:03

Junttaaminen, maan tiivistäminen on mulle niin tuttua, että kun luin lehdestä "ehdotus juntanttiin vängällä läpi", huudahdin spontaanisti: Vänkähän on ihan väärä työkalu junttaukseen!
Olemme kahdella vängällä eli terotetuilla seipäillä esim. siirtäneet pienen vajan toiselle puolelle pihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 11:32

Politiikassa käyttävät junttaamista, esim. Asia juntataan läpi vaikka väkisin. Rakennuksilla käytetään junttausmenetelmää paalutuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 13:06

junttaan asian sinulle pääkoppaan...tai en osaa päätää ja junttaan paikalla, et ottaakos vai eikös ota...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 11:43

Veskissä tulee rajua junttaa toisinaan.