Millaisella pyyntimenetelmällä kuningasrapuja pyydystetään?

Olen sitä seurannut ja jopas oli näkemisen arvoinen pyydys.

Lisätty: 28.07.2009 - 17:36

Ensin kerron miten minä näin sen tapahtuvan, sitten palkitsen parhaan.
Onkeen siiman jatkoksi solmittiin toisesta siimasta sellainen sykerö jonka painoiksi laitettiin isoja muttereita. Ja koukku mihin syötti. Se heitettiin sitten mereen ja vain odoteltiin. Ideana siinä oli että krapu tarttuu saksistaan kiinni siihen sykeröön. Kun siima alkoi liikkumaan, se kiskottiin varovasti rannalle. Usein turhaan, mutta onnistuessaan saaliina oli mahtava kuningaskrapu. Jonka liha on vähäistä, mutta hyvin valmistettuna todella herkullista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 17:39

www.kalastus.com/keskustelu/...1244322570
tuolla keskustelua kuningasravun pyynnistä,
kirjoitusten perusteella aikamoisia eroja pyyntimenetelmillä.

Kuningasrapusafarit:
www.varanger.com/content.php...&id=25

Kysyjän kommentti

Kiitos. Vastauksessasi oli molemmat vaihtoehdot. Niin rannalta pyytäjän kuin ammattikalastajankin merellä pyydystäessään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 18:44

no sehän on sellainen autotallin kokoinen merta ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 18:58

Entäpä rapu,miltä maistui?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 22:02

Troolarilla Barentsinmereltä ja Jäämereltä valtavalla merralla, joka nostetaan nosturin avulla ylös merestä kalastusalukselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2009 - 23:01

Sellaisia valtavia häkkejä, joihin laitetaan sisälle isoja turskan kappaleita. Näin kerran telkkarista sellaisen ohjelman.